Vélemény...? Az enyém lesújtó.
A negyedévenkénti takarítás pedig mérhetetlenül felháborít.
Megjegyzéseim:
1.) Jó lenne, ha a garázs után az AFM-nek fizetett havi apanázsról tudni lehetne, hogy abból pontosan mennyi a közös költség, és mennyi a fenntartási/takarítási díj. 2.) A közös költségről alapvetően nem, de számítási módjáról esetleg el lehet vitatkozni.
3.) A fenntartás-karbantartás-takarítás díja viszont teljes egészében vitaalap lehet, ugyanis jelenleg rá van kényszerítve a garázstulajdonosokra a szolgáltatás, adott áron, adott színvonalon. Nomármost, itt külön tulajdonról van szó, épp úgy, mint a lakások esetében. Innentől kezdve pont olyan a dolog, mintha jó pénzért a lakásunkat is ők takarítanák és tartanák karban, meglehetősen kifogásolható színvonalon. Ilyen lusta takarítónőt pedig nyilván otthon sem tűrne el senki - tehát itt sem kellene.
Mindezeknek megfelelően célszerű lenne, ha mint garázstulajdonosok részletes be- és elszámolást kérnénk az AFM-től, mi a 73 garázsbeálló után éves szinten beszedett 3800 x 73 x 12 = 3.328.800 Ft sorsa, mennyi ebből a közös költség, a közüzemi díj, a karbantartás (fénycsőcsere stb.), és a takarítás ára. Amennyiben az elszámolás nem tetszik, a közös költségen és a közüzemi díjon felül bármi vita tárgyát képezheti.
Egyébként a vizet is el lehet söpörni, sőt, gumilapokkal is el lehet tolni, javaslom az AFM-nek, hogy egy-egy nagyobb eső idején küldjék el tanulmányi útra valamelyik közeli aluljáróba a takarítószemélyzetet, ott megtekinthető a teljes munkafolyamat.
Azt pedig megfontolásra javaslom, hogy a padlózat nem megfelelő kialakítását - merthogy nem a lefolyókba, hanem éppen ellenkező irányba folyik a víz - garanciális hibaként jelentsük be és kérjük a javítását. Végtére is van egy 150 millió forint körüli összértékű szép nagy "közös szobánk", nem várható el, hogy a padlója olyan legyen, amilyennek lennie kellene?
Üdv:
Carvi