VEKE-fan Creative Commons License 2006.01.09 0 0 701

Szervusz Barátom!

 

Nálam is a kedvencekben van a topik!!! :-)))))))))))))))

 

Akkor nézzük:

 

A leggyakrabban igen,  és akkor ez a finom porréteg nem tud nagyobb áramot átvezetni, mert ahogy nőne az áram erőssége, a kisebb szénpor részecskék mint valami biztosítékok elégnek, így rögtön csökken a vezető keresztmetszet, ami rögtön áram esést is hoz.

 

Ez így, ebben a formában nem igaz! © Dr. Torgyán.

 

Ha pontosan a két szénkefe közt egy egyenletes csíkban rakódik le és ki tud alakulni akkora áram hogy elégesse, akkor így is van. De szerencsétlen módon jobban szeret a kefeház és a fémtest közé beülni. A troli kasznija pedig lebegő potenciálon van ha jól tudom.

 

Extrém esetben, párás vizes időben, a szénporral és egyéb szennyeződéssel keveredett víz, a  szigetelőkön megtapadva, már nagyobb áramot is képes átfolyatni.

 Ez még mindig kevés szokott lenni az áramütéshez, ha valaki átlagos cipőben,sérülés nélküli hámsejtekkel a kezén fog meg egy ilyen troli festetlen alkatrészét, esetleg díszlécet. 

 

A párás idő extrém eset? Nem. Pár pocsolyába belelép a tag és máris jóval kisebb a talpponti ellenállás. A keze is nedves lesz, az érintési ellenállás is kisebb. Nem folyik a testen nagy áram, de mivel a legveszélyesebb utat választja (szíven át), könnyen halálos lehet.

 

Az, hogy nyugaton nem ismerős ez a fajta probléma, az annek köszönhető hogy földeletlen hálózatot használnak, és nem annak, hogy a modern kocsiknál sikerült 1oo %-ban megoldani a szigetelési problémákat.

 

Ott is földelt az egyik pólus! Egyedül az oroszoknál nem földelt (még a háztartási villamos hálózat se, náluk nincs külön fázis meg nulla - volt rezük hozzá bőven), náluk a testkötés ezért nem is probléma.

 

A szigetelési problémákat 100%-ig valóban nem tudták megoldani, de azt igen, hogy a szellőző a lehető legmagasabb pontról vigye a levegőt és kifelé. Meg nem úgy helyezték el a motort, hogy az első pocsolyába belehajtva beázzon.

 

Rövidrezárt forgórészű aszinkron motoros hajtásnál pedig ez a probléma föl sem merül.

 

Hogy ez mennyire sikerült, azt majd az idő igazolhatja, de semmiképpen nem a troli üzem bezárása a válasz a Veke marhaságaira.

 

Ilyenről szó sincs.

Előzmény: sjanius (699)