mrt-666 Creative Commons License 2006.01.06 0 0 428

Ez az R80R messze van még a veteránhoz.

Kell még sajnos 30-(2006-1993) év hozzá. (17 év) több mint amilyen koros (13év).

 

Ha azt vesszük, hogy az összes ilyen 2 szelepes az R75/5-ön alapul amit 71-ben kezdtek árulni, akkor ez tényleg veterán technológia.

Az R75/5-ös és ez az R80R is 50LE-t tud.

 

Szép darab. Ha 1000-es lenne (60LE), akkor megérné ezt a pénzt amilyen állapotban van. De akkor kellenének dobozok hozzá és a motorikus állapotnak is kifogástalannak kellene lenni.

Kíváncsi leszek mikorra kel el, és mennyiért.

 

Ezek a 2 szelepesek ökölszabályként annyit érnek amekkora motor van benne * 10Ft. Ebben az esetben ennél 800eFt.

Ezt az árat módosítja +- az állapot.

Az ár mehet felfelé ha a típus kurrens.

Pl a régebbi sorozatoknál az R69-es és az R75-ös (sivatagiként ismert) kapható drágábban.

 

Ebben a léghűtéses 2 szelepes sorozatban az R100R Classic és az R100GSPD Classic drágább, mint a többi.

 

Az ár mehet lefelé is pl az R65 és R45-ös olcsóbb.

Ezekben más főtengely van, rövidebb a löket, és mivel ezek a legkisebbek így a leggyengébbek is.

 

Az R75/5(1971)-től az R100GSPD(1996)-ig mind egyforma főtengellyel került forglaomba, apróbb eltérésekkel.

 

Ezekben a /5-ökben van 4 sebességes váltó, a többiben 5 sebességes. Ebből 2 fajta áttételű létezett, egy átlagos, meg egy sport.

 

Az 5. sebesség fogaskerekei kivételével minden fokozat egyenes fogazású fogaskerekekkel. Az 5. sebesség fogaskerekének ferdesége 1984-től nem 12 fokos, hanem 14,5 fokos ferdeségű. Ez kevésbé zajos.

 

Pl. a 10-es úton Tokodnál egész nyáron ki volt téve egy nagyon jó állapotú R45-ös (27LE). 800eFt-ot kértek érte. Az 500eFt-nál nem ér többet. Ekkor is bele kell szeretni.

 

Érdekesség még, hogy a 80-as évekbeli sorozatú 1000-es motorok 78LE-t tudtak.

Később visszavettek 60LE-re.

Közben 3 féle teljesítményű generátor volt, különböző teljesítménnyel.

A karburátorok szinte mindegyiken más volt. Ezt a BING honlapjáról lehet leszedni.

 

Összeállítottam egy xls-t ezekről a motorokról, ha érdekel valakit szívesen mogosztom.

Tettem ezt azért, mert ha szembejön egy alkatrész akkor tudni lehessen miben is volt.

 

Bocs a hosszú szövegért.

 

 

 

Előzmény: TOM (427)