subvoice Creative Commons License 2005.12.27 0 0 1536

A tesztek... :-) A Hankook-ot nem ismerem (őszintén szólva ha rajtam múlik nem is fogom megismerni), de találtam én a Kumhoról is olyan tesztet, ahol az élmezőnyben végzett. De ez a gumi akkor is szar. Egy 195/55-östől én nem azt várom, hogy imbolyogjon az úton, hanem keményen tapadjon az aszfaltra. A Mitsun 175/70 virslik voltak, de mindegyik gumi, ami valaha rajta volt (gyári Semperit, Michelin Classic (na ez még egy mekkora szar gumi a márka ellenére), Good Year UG4, Bridgestone Blizzak LM18 - ez utóbbi kettő téli) normálisabban viselkedett, mint a Kumho Powermax. De a téli Michelin Alpinok is fényévekkel emelik az autó úttartását.

 

Itt a totalcaron is két teszt van, egy bemutató Karottától és egy teszt Winklertől, Karottánál a tesztautóra Bridgestone Potenzákat raktak, érdekes módon egy rossz szava nem volt a futóműre, míg Winkler már koreai gumist kapott, nem is volt túl jó a véleménye.

 

Pár napja voltam első éves szervizen, ott említettem is, hogy egy értelmes extra lenne, ha +50 rugóért normális gumikkal lehetne kérni az autót. Mert ezeket a szarokat eladni nem lehet (legfeljebb csak jelképes összegért), ahhoz meg túl drága egy garnitúra 195/55-ös, hogy pár kilométeresen az ember "csak úgy" kidobja. A szervizes is maximálisan egyetértett velem.

 

Btw. beszélgettünk másról is, a szervizes azt mondta, ha az autó rendesen karban van tartva, akkor megbízható darab, nem lesz vele gond. Opel olajat töltöttek bele, mondván, hogy az Opel eszi, de ez nem. :-) A "horrorisztikus" fogyasztás normális, ez mind ilyen.