trogergida Creative Commons License 2005.12.14 0 0 69191

Szia!

 

Nekem 98-as 1.3-om van, talán olyan, mint a tied. Én néhány hétig szívtam ugyanilyen gondokkal, de MEGOLDOTTAM:

 

Az alapjárat először csak felpörgött, erre a szervízben lehúzták a sebesség jeladó csatiját. Látszólag megoldódott a probl., de aztán jött egyre sűrűbben a lefulladás, majd a totális üzemképtelenség. Ez néhány ezer, többnyire bosszankodva megtett km. alatt történt.

Szóval a lambdaszonda ilyen mértékű hibáját könnyű kizárni a csatlakozójának lehúzásával. Az alapjáratszab. szelep igényli a tisztítást, de sajnos annyira meg tud halni (az én járgányomban 168 000 km van), hogy már csak a csere segít. Segített is, de önmagában nem oldotta meg a dolgot. Amikor teljesen leállt a járgányom, akkor derült ki, hogy a MAF szenzor döglött meg. Lehúzott MAF csatlakozóval járkálhatsz egy nagyon rövid ideig, de viszonylag alacsony teljesítmény és nagy fogyasztás lesz, viszont, ha így nem jelentkezik alapjárati probl., akkor ő a bűnös. Sokan favorizálják a tisztítását, néha kell is óvatosan, de a tisztaság itt sem minden. Bár úgy tűnik, nem igazán tud elromlani, mégis, amikor kicseréltem, nemcsak helyreállt minden, de látványosan megugrott a teljesítmény és lecsökkent a fogyasztás. Nem csodaszer ez, csak közelebb kerültünk a gyári állapothoz A vezérlőegység javításán nem tudom mit értenek, az teljesen javíthatatlan, de nagyon ritkán romlik el, ezt hagyd legutoljára.

 

Tehát a MAF szenzor és az alapj. szab. szelep cseréje (én csináltam, így olcsóbb) 50 ezerből kijött, azóta (~5 ezer km) teljesen hibamentes a járgányom és remek a fogyasztás is.

 

Bocs, ha hosszú voltam.

 

levente

Előzmény: zagomaRk (69190)