actionman Creative Commons License 2005.12.12 0 0 913
Meg kell-e tartani a szombatot?

* 2 Móz. 20,8 "Megemlékezzél a szombatnapról, hogy megszenteljed azt."
* 2 Móz. 31,15 "... valaki szombatnapon munkálkodik, megölettessék."
* 4 Móz. 15,32.36 "Mikor pedig Izráel fiai a pusztában valának, találának egy férfiat, ki fát szedeget vala szombatnapon. ... Kivivé azért őt az egész gyülekezet a táboron kívül, és agyon kövezék őt, és meghala, a miképen parancsolta vala az Úr Mózesnek."

ezzel szemben
* Ésa. 1,13 "... újhold, szombat s ünnepre- felhívás; bűnt és ünneplést el nem szenvedhetek."
* Ján. 5,16 "És emiatt üldözőbe vevék a zsidók Jézust, és meg akarák őt ölni, hogy ezeket művelte szombaton."
* Kol. 2,16 "Senki azért titeket meg ne ítéljen evésért, vagy ivásért, avagy ünnep, vagy újhold, vagy szombat dolgában"


Ha nincs tobb kerdes a lopas dolgaban, akkor menjunk tovabb. A szombatnapot pedig meg kell tartani (ld. az idezetek 1. csoportja). Azonban hadd jegyezzem meg mar itt az elejen, hogy tobb ugymond ellentmondas valoszinuleg ugy keletkezett, hogy az illeto egyreszt nem erti, hogy mirol beszel a Biblia, masreszt eltekint attol, hogy a Bibliaban van egy udvtortenet nevu dolog. Az OSZ-ben a szombat jel Isten es a zsidok kozott. Azonban a keresztyenek szamara uj szovetsegi jel adatott: maga Jezus. A szombatnapot ma is meg szokas tartani a keresztyenek kozott, csak ez mar attevodott vasarnapra. De a tartalma valtozatlan.

Egyebkent Ezsaias azert tiltakozik a zsidok szombattartasa ellen, mert Isten nem kedveli a kulsodleges kultuszt. Nem a szombattal van a gond, hanem azzal, ahogy a zsidok elnek. Janos evangelista pedig arrol tudosit, hogy a zsido vallasi elit alaposan felreertette a szombat eredeti ertelmet (ahogy azt Isten elgondolta), es bunnek tekintette azt, hogy Jezus szombaton meggyogyitott egy embert. Pal pedig azt mondja, hogy Isten elott nem az tesz kedvesse, hogy ki mit eszik vagy hogyan unnepel. Isten a sziv engedelemsseget koveteli, nem a szajet.

ActionMan