najahuha Creative Commons License 2005.12.12 0 0 2137
"... Van az ügynek oktatási vetülete. Mert akadnak ugyan kutatók, akik természetes módon érdeklődnek a másik diszciplína iránt is, de kevés és ez nagyon esetleges. Öt-hat évvel ezelőtt létrejöttek - én legalább három helyről tudok: Berkelyben, továbbá a USC-n, ahol én is voltam, és Johns Hopkinson a keleti parton - olyan tantervek, amelyekben elektronikus- és számítógépmérnök-hallgatók mindjárt tizennyolc éves kortól mellékszakként tanultak élettudományokat is. Nálunk a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen már a harmadik évet fejezi be, ennek egy olyan változata, ahol ez az élő stúdium az idegtudomány. Ha már a graduális képzésben megtermékenyül az agyuk egy másik problémakörrel, a világképük egészen más lesz. Nagyon szépen látszik, hogy azok, akik három-négy éve végeztek az említett három helyen, mennyivel természetesebben mozognak ezeken az interdiszciplináris területeken. Ha nem szakadunk el a középiskolában rendesen megtanult biológiai alapoktól, ez a kettős képzés nem nehéz. Ha már négy év múlva, posztgraduálisan kezdik, akkor nehezebb, mert elfelejtenek dolgokat. ..."


Ez a jövő útja !!