actionman
2005.12.10
|
|
0 0
896
|
Akkor tovabb az ellentmondos oldalon, ezuttal a lopassal kapcsolatban: * 2 Móz. 20,15 "Ne lopj." * 3 Móz. 19,13 "A te felebarátodat ne zsarold, se ki ne rabold."
ezzel szemben * 2 Móz. 3,22 "... s így foszszátok ki égyiptomot." * 2 Móz. 12,35-36 "...és kifoszták az égyiptombélieket." * Luk. 19,29-34 "[Jézus] elkülde kettőt az ő tanítványai közül, Mondván: Menjetek el az átellenben levő faluba ... találtok egy megkötött vemhet, melyen soha egy ember sem ült: eloldván azt, hozzátok ide. És ha valaki kérdez titeket: Miért oldjátok el? ezt mondjátok annak: Mert az Úrnak szüksége van rá. ... És amikor a vemhet eloldák, mondának nékik annak gazdái: Miért oldjátok el a vemhet? ők pedig mondának: Az úrnak szüksége van rá." Lopni egyertelmuen rossz, helytelen, a Biblia kovetkezetesen szembeszall ezzel, nem szabad megkarositani a felebaratot. Az ellentmondasok kozul hadd kezdjem az utolsoval, amikor a tanitvanyok elhozzak a szamarcsikot. Azonban ez nem volt lopas, hiszen egyreszt ott volt a szamar gazdaja, masreszt odaadta nekik (keresre), mivel o is (valoszinuleg) Jezus tanitvanya volt. Ha valamit pedig kolcson kapok, akkor azt nem loptam el. Nehezebb eset az egyiptomi kivonulas korul tortentek. Az 1. igy hangzik: És kedvessé tészem e népet az Égyiptombeliek elõtt, és lészen, hogy mikor kimentek, nem mentek üresen. Kérjen azért minden asszony az õ szomszédasszonyától és háza lakó asszonyától ezüst edényeket és arany edényeket és ruhákat; és rakjátok azokat fiaitokra és leányaitokra, s így foszszátok ki Égyiptomot. (2Moz 3,22-23) Azaz Isten egyreszt kedvesse tette a zsidokat az egyiptombeliek elott, masreszt azok nem loptak el semmit, hanem kertek es kaptak. Nem latom hat ezt lopaskent. Mar csak azert sem, mert ezen a vilagon minden Istene, o pedig annak adja (mint ebben a peldaban is), akinek akarja. A 2. pedig annak leirasa, hogy ez a dolog meg is tortent. |
|