actionman Creative Commons License 2005.12.09 0 0 872
gonosz kerdes: most az az akarata, hogy ne olja, vagy az, hogy olj, ha o mondja?

Nem gonosz, csak arrol van szo, hogy Istentol egy szabalygyujtemenyt varsz, ahol kategorikus parancsokat olvashatsz, amit aztan minden helyzetben, kivetel nelkul, alkalmazhatsz. De ilyen csak egyetlen ilyen kategorikus parancsolat van: szeresd Istent, es szeresd a masik embert. A ne olj nem ilyen. Mert Isten azt mondja, hogy ne gyilkold meg a masik embert, hiszen ez aztan igazan nem a szeretet tette, de van, amikor megiscsak meg kell olni a masik embert, es eppen a szeretetbol kovetkezoen. Ugy ertem, a tobbi ember iranti szeretet miatt, pl. a texasi lancfureszes gyilkos eseteben. De ez csak affele kivetel, amit Isten a bun miatt megromlott emberek kozott (ebbe a halmazba minden ember beletartozik) adott parancsba.

Mas a vilagnezetunk....

Mas. De orulok, hogy ennek ellenere tudunk beszelgetni.

Ez mibol derul ki? Maemint az, hogy nem lehet ilyent csinalni mar?

Onnan, hogy a "ne olj!" egy latalanos parancs. Onnan, hogy a szent haboruk ideje a zsidok honfoglalasaval lejart. Hogy Isten a bekesseg Istene, etc.

Tudom, hogy gonoszkodasnak tunik, de erdekel, hogy ha adott Isten peldat arra, hogy mikepp kell elbanni az ellensegeivel, akkor most miert nem lehet?

Nem peldat, hanem utasitast. Egyebkent ezekben a harcokban jellemzoen Isten is harcol. Nem egyszer olvashatunk arrol, hogy Isten maga vagy angyala "vegzi el a piszkos munkat". De ez mar megszunt, ennek vege. Ez alapjan (is) mondom, vege a szent haborunak.

ActionMan
Előzmény: balacy (865)