Én teljesen máshogy látom ezt az egészet, egyébként az elmélet levezetése teljesen tökéletes és egyetértek vele, de a túrázást én így gondolom: ha elindulok valamerre akkor eleve autópálya kilőve, mert nem látom értelmét, akkor inkább tényleg autóval mennék szívesebben, tehát csak fő és mellékutakon túrázok, külföldön meg főleg, és hogy miért, hát azért hogy lássak is ne csak az előttem lévő féklámpáját nézzem végig a túra alatt, na már most akkor egy másik megközelítésben, eleve ha csapattal megy az ember akkor nem lehet a fő és mellékutakon 120 felett döngetni, épp a féklámpa bámulás értelmetlensége miatt, ennél a sebességnél viszont a "kicsi" DL-ben és az egyéb hasonló lóerős túraendurokban is van elég erő akár kétszeméllyel sok cuccal stb.., a településekre beérve meg ugye amúgy sem ildomos száguldozni, egyszerűen a forgalom miatt, meg persze a szabályok miatt sem, jó én sem tartom be pl. itthon az 50-et, de 70-nél többel nem szoktam közlekedni, ennél a sebességnél még megtudok állni és persze megelőzni majdnem minden autót ;)!
Ha egyedül túrázok, mármint nem csapattal, akkor persze szoktam akár 140-el is haladni, de csak akkor ha már sokadszorra megyek ugyanazon az útvonalon, pl. Kiskunfélegyháza-Budapest, amit már nagyon unok, és minden bokrot ismerek, és persze csak akkor ha sietek, egyébként nekem az ideális tempóm a 120-130!;)
Próbáltam már több nagy vasat is hosszabb távon is pl. R1200GS, de én azzal is csak 130-al mentem pedig sokkal többel is lehetett volna, szóval arra akarok kilyukadni hogy emberfüggő dolog is a "száguldozás"!
Ha viszont viszonylag ismeretlen tájon motorozok akkor általában 110-el megyek és akkor még frankón tudok is nézelődni, szóval nekem ez jelenti a túrázást, hogy lássak is ne csak haladjak, persze az utóbbi is nagyon fontos, de hálisten általában nem időhiányban szoktam szenvedni hanem inkább pénz hiányban!
Akkor egy másik megközelítésben meg az az igazság hogy én is pl. a BIGem után akárhány 650-es 1 és 2 hengeres kipróbálása után sajnos nem voltam elájúlva a teljesítményektől, szóval a vissza lépésen semmiképpen nem gondolkodnék, pedig az én túrázási stílusomhoz bőven elegek lennének a 650-esek, szóval ez olyan ördögi kör, hogy kellene a nagyobb de minek! A magyarázat rá tudom egyszerű, mert erősebbek, és nagyobb az élmény! Ennyi!:)
Én hogy még egy kicsit a saját véleményemet mondjam a BIG után egy KTM 950 v. 990 Adventure-t vennék, és azzal is csak fő és mellékutakon járnék és az utazó tempóm is ugyanúgy 130 körül lenne mint most, viszont az tudom hogy azzal már nem csak egyesben egykerekeznék, hanem még 3.-ban is, próbáltam már, és erős a kicsike, ez szeretem ezekbe a mocikban a nyomatékot! Szerintem még áttételezném is kisebbre hogy még nyomatékosabb legyen, mert nekem nem kell hogy 200-al tudjon menni, elég /lenne/ a 170-180!:)
Bocsánat mindenkitől hogy ilyen szószátyárra sikerült a mondanivalóm, de két sorban nem tudtam leírni!:)