sz33 Kedves!
Egyenlőségjelet valóban nem tettél agy és tudat közé.
A tudatot ott kevered, mosod össze az aggyal, hogy mindkettőt különbségtétel nélkül ugyanolyan anyagnak tekinted. A kifogásolt kiemelés is ezt bizonyítja. Ezt elég nagy következetességgel teszed, ami megfigyelhető a 490 hszedben is : a tudat „….fogalma az agy teljes információtartalmát jelenti, magába foglalja.…” Rendszeresen visszacsempészed a tudat-anyag összefüggést,
Én:
"Ha van a tudat meghatározásában valami anyagi akkor az csak azt jelentheti, hogy ezen ismeretek rendszere (a tudat) - ahogy az anyag – a tudattól függetlenül létezik"
A tudat pedig abban az értelemben anyagi, hogy mint ilyen, (enyém, tiéd, mindannyiunk tudata) annak az ismeretétől függetlenül létezik, hogy van-e tudomásunk róla, hogy tudatunk van. Pusztán csak létezésében. Ezzel csak Neked akartam segíteni a tudat anyagi szempontú meghatározásában. :)))
A tudatnak nem információtartalma, a tudatnak ismeretrendszere van. Tudományos szempontból információnak az új ismeretet hívjuk. Te itt az információt abban az értelemben használod, ahogy azt az agy struktúrája hordozza.
Az ismeretek természetesen teljes körű rendszert alkotnak, amely kiterjed az objektív és szubjektív valóságra.
Az agyra vonatkozó ismeretek rendszerével, normális és kóros működésével az ideg- és agytudományok: neurológia, pszichiátria, agysebészet, agyi biológia, a nem-aggyal összefüggő ismeretek rendszerével az ideg- és agytudományok kivételével a minden más tudomány, a nem egészséges rendszerével, pedig a pszichológia és ezek művelői tudományos igénnyel foglalkoznak. Létezik az ismeretek rendszerének egy olyan halmaza, amelyet általában köznapi tudatnak hívunk. Ezek mind-mind az objektív-szubjektív valóságra vonatkozó ismeretek.
Az csakugyan igaz, hogy hatalmas viták vannak a határterületek hovatartozásában.
7fő