A jelenlegi Paks-dunapart helyén állomás aligha fért volna el, ez tény. Még akkor sem, ha a 6-os utat a Kis-hegy túloldalán viszok el, sokszoros költséggel. A Dunától távolabbra a beépítettség szerintem már akkor sem engedte volna a vonal elhúzását.
Viszont kétségtelen, hogy a jelenlegi mh. helyén sokkal versenyképesebb lehetett volna a vasút, hiszen valaha a buszok fő megállóhelye is a ma "Paks , cukrászda" néven (térképen Szent István tér) szereplő hely volt.
Ergo marad a mai felállás, ehhez pedig kellett volna egy állomás a jelenlegi Paks állomás környékén is. Gyanítom, hogy a Duna közelsége volt az egyik, ami miatt akkortájt nem merték tovább húzni a vonalat. A pari részen jól látszik, mennyivel kellet az egykori part fölé emelni a vasutat. (Paks-dunapartnál minden gond nélkül átfűztek egy aluljárót a vasút alatt, ami az eredeti partot egy enyhén emelkedő régi utcával köti össze a hajdani városközponttal. A távolság ezen az utcácskán az akkori központ és a mai vasúti mh. közt talán 100-150m. Vagyis itt már a "központban" lett volna a vasút. Szerintem erre gondolt seTTebello.
Az más kérdés, hogy mára a város központja jelentősen délebbre tolódott, és egy értelmes vasúti megállónak a városban
ITT lenne a helye, ahonnan 100m a buszpályaudvar, 3-400 a két legnagyobb oktatási intézmény, rendelőintézet stb.