Törölt nick Creative Commons License 2005.11.19 0 0 9680

Egy másik topikon találtam , de érdekes cikk ezért ide is beteszem.

 

"Magyar Nemzet, nov 18., péntek

 

Hamis vádak a Volán-társaságok ellen

 

A kistelepülések számára a busztársaság az összekötő kapocs a külvilággal, tehát stratégiai szerepe van

 

Mészáros Tamás, az ÁPV Rt. elnöke a privatizációs és vagyonkezelő szervezet neuralgikus pontjaként minősítette a Volán portfólióit. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter jókora malíciával tette föl a kérdést: "A magyar emberek azt érdemlik, hogy átlagban tizenkét éves, piszkos, pontatlan, kényelmetlen és lassú autóbuszokkal utazzanak?" "Nem lenne jobb, ha egy új tőkéstárs, új buszokat hozna?"

  Ebbe a szövegkörnyezetbe illik számos újságcikk is, amelyek a Volánok ellehetetlenülésének vízióját villantották föl. Külön kiemelendő az, amelyik azt hangsúlyozta, hogy a Volán cégcsoport már autóbusz-beszerzésre is képtelen. Aki utazik és tapasztalja az új buszokat, az szlenggel szólva neccesnek találja eme megállapítást. Egyre erőteljesebben az a képzetünk támad, hogy egy profi forgatókönyv alapján szerveződő privatizációs folyamat kibontásának vagyunk a tanui. Valószínű, hogy egy alulértékelt cégcsoport magánosítása könnyebben eladható a közvélemény számára.

  Persze lehet bírálni a Volánokat. Vannak pontatlanságok, a tisztaság kérdése is nemegyszer kívánnivalót hagy maga után, ám az ágazat működőképes külső befektető nélkül is. A mostani üzemanyagár valóban komoly tehertétel a Volán-cégek számára, ám valószínüsíthető, hogy átmeneti állapotról van szó. Mindenesetre az ágazat munkavállalóit érdekelné, az ÁPV Rt. milyen érvanyag birtokában hangoztatja, hogy a Volán-cégcsoport neuralgikus pont.

  A huszonnégy Volán-társaság döntő többsége stabilan, tevékenységét folyamatosan hatékonyabbá és ésszerübbé téve, eredményesen gazdálkodik. Autóbusz beszerzésre is van erejük, tőkeinjekcióra nem volt szükségük. Inkább az alulfinanszírozottság a jellemző, leszámítva a most ígért tízmilliárd forint céltámogatást. Már csak azért is kérjük a cégcsoport-irányító és -felügyeleti szerveink vezetőit, tartózkodjanak az ilyen minősítésektől. Közel 30 ezer munkavállaló - kicsit demagógnak tűnik, ám vállaljuk - tisztességes munkájának, szakmai becsületének a becsmérlése, megkédőjelezése tükröződik ezen sommás, részletkérdéseket teljességel mellőző ítélkezésekből. Ez az ágazat békés - egyelőre. Kérjük ne tegyék próbára a türelmét. Továbbá felhívjuk a figyelmet, hogy végre stratégiai szerepének tudatában kezeljék a Volánokat. Ha csak a Volánok funkciócsoportjának egy szeletét emeljük ki, nevezetesen azt, hogy a kistelepülések többségének a Volán az összekötő kapocs a külvilággal, akkor máris határozottan kiviláglik ez a stratégia szerep. Kérjük a cégcsoport főszereplőit, hallasák hangjukat, és közösen védjük meg a mundér becsületét, ültessük a vádlottak padjára a privatizációs szándékot és vizsgáltassuk felül az alvállalkozói szerződéseket!

 

   Varga Tibor ELNÖK, Munkástanácsok Közlekedési Szövetsége

    Horváth László, Az Üzemi Tanács Elnöke, Zala Volán Rt.,

                           Zalaegerszeg"

        

 

Lényegében ez a cikk azért tartozik ide,  mert számos talán mellékvonalakkal összefüggésbe hozható információt tartalmaz.

 

1. Privatizáció

2. Áron aluli vagyonszerzés egyeseknek

3. zavarkeltés, dezinformációk keltése

 

Ha az utolsóként "még" állami tulajdonban levő Cégcsoportot privatizálják, sok érdek sérülhet.

 

Alapellátási kötelezettség, sérülhet.

 

Veszteségkiegyenlítés híjján a kisebb települések közlekedése veszélybe kerülhet.(Kistelepülések indulhatnak minibuszt venni, ha így lesz)

 

Őszintén kívánom, hogy a csak busszal megközelíthető kb.  2000 település közlekedése nem romoljon, valamint, ne egy éhes tőkéscsoport vagy profitéhes cégek kezébe kerüljön a mellékvonalak nagy konkurense.

 

Most kárörvedhetnék, de nem teszem.

 

A tétet abban látom ha romlik a szolgálatási szinvonal, egyedüli alternatívaként, sajnos a egyéni közlekedés, a gépkocsi marad egyedüli eszközként jó pár ember lehetőségeként. Már jelenleg is sokan döntöttek, és szavaztak a benzinkutaknál, részben megélhetési kényszerből is.

 

Ahhoz, hogy ne így legyen, talán rendszerben gondolkodva, meg kéne menteni a tömegközlekedés eddigi pozítívumait.