Személyszállítás az egy veszteséges dolog.
Jelenleg is az.
A VOLÁN is ellát olyan viszonylatokat ahol nem éri el a gazdaságossági küszöböt a járat.
Jelen helyzetben a gazdasági körülmények a gumikerekűeknek kedveznek.
Az egyedüli gond, az, hogy számos körülmény kezvezőtlenné vált a VOLÁN-nál is.
A Vasút lassan szépen csendben leépül.
Pár új beszerzés, (Desiro) új ütemes menetrend még lendít valamit, de amúgy már nem nagyon vannak pozítív jelek.
A problémám, az, hogy a mellékvonal megszüntetésből fakadóan , valamint a fővonali lehetőségek szűkülése miatt, egyes viszonylatokban csak autóval érdemes utazni.
VOLÁN menetrend papír alapú, sok mindent elbír, késést, hamarabbi indulást is.
A vasút bizonyos esetekben a csatlakozási kötelezettséggekkel még nyújt valami + ami a távolsági utazást illeti.
Jelenleg rosszul megválasztott menetrenddel, kevés járattal, menetidőtöbblettel (pályaállapot)versenyzik az autóbusszal a mellékvonal.
Néha rossz irányba vezet maga a vonal is.
De néhány helyen (62,127 és jó pár vonalat kivéve) ennek domborzati okai is vannak.