Itt a vasút színe (kék, avagy zöld-srga) önmagában nem segít.
Tegnap, azaz szerdán utaztam a 15-ös vonalon a 9947 számú vonattal. Szombathelyen láttam a 9940-est, Lövőn kereszteztünk a 9942 számúval, ezen kívül Sopronban láthattam még a 39715, 9944 számúakat.
Nos, Szili visz két halberstadti (Euregio), vagy két-három Bh, BDh (belföldi) kocsit. A gyengébb vonatokon minden utasnak jut szabad négyes box, az "erősebbeken" előfordul, kettő utasnak kell osztoznia négy helyen. Az utasszám tehát 30-80 között volt Sopronban ill. Szombathelyen az általam látott vonatokon, de pl. amivel Lövőn kereszteztün, azon tizen (10) voltak! (nem kizárt persze, hogy a kiindulási- és a végállomás közelében ennél többen is voltak)
Szóval mielőtt legendák kelnek szárnyra a 15-ös vonmalon utazó tömegekről, ezt a hozzászólást is mentsd el.
Kétségtelen, hogy egy kínálatibb szellemű, mint amilyen a 15-ös vonalé is, megállítja az utasvesztést, szerencsés esetben szerény utasszámnövekedést is hozhat. Ám azt is kell látni, hogy a 15-ös két végén két nagyobb város van, a közepén pedig Bük! Van tehát honnan és hova utazni.
15-ös
Igen, érdekes az a vonal.
Két város van a két végén az önmagában szerencsés.
A 2-3 kocsis vonatokat magam is láttam.
A tömegeket én se, kivéve a 16:20 körüli vonatnál
Azaza amikor a munkaidő végetér.
Nos szerintem a Szombathely-Bük szakasz az inkább forgalmasabb.
Ott van elég utas.
Bük-Sopron nehéz dió.
Mert Ujkér is messze van a vasúttól.
Lövő-n is sok a konkurens busz mert azok Szombathely Kőszeg felől jönnek illetve Sopronhorpács felől. Erre jön rá az Újkéri busz meg a Iván-Simasági.
Pereszteg Nagycenk is buszos, meg Kópháza is.
Salköveskút Vassurány jó mert 10 km e jegy kell.
Acsádra kevés busz jár.
Bükkre is szerintem a vonat a jobb.
Nemzetközi forgalomra talán átépítve hozhat bevételt is az a vonal.