amicus
válasz | vissza a topikba
2005.11.17 16:38:56 (9624)
OFF Nem értem, miről szól az előző hozzászólás. Én nem vagyok mellékvonal-ellenes. Vendégsín sem. Akárhány nickeden állítod, hogy belelátsz a fejünkbe, ez ettől nem lesz még így. A "halállista" értelmét pedig már százszor leírtam, ha ebből te százegyedszer is az én "mellékvonal-ellenességemet" akarod bebizonyítani, akkor rosszindulatú vagy (és még finoman fogalmaztam). ON
Nem vagy mellékvonal ellenes?
Ez nekem új.
Lehet, hogy pár félreérthető, hozzászólásból, helytelen következtetésre jutottam.
Sorry!
De attól, hogy realisták vagyunk, és nem annak lehetőségét kutatjuk, hogy mit lehetne kezdeni, hogyan lehetne újjáéleszteni a forgalmat, akkor az nem túl jó.
Jelen szervezeti formában MÁV pályán MÁV vonatójárművel, MÁV személyzettel, és MÁV szemléletel nem nagyon lehet üzemeltetni mellékvonalat.
Jó példa a GYSEV, hogyan kell csinálni.
Vagy veszek egy másik példát.
Budapesten belül van a HÉV ami 60-70 km/h sebességgel száguldozik, de versenyképes mind a mai napig.
Egy vidéki HÉV számára az a legnagyobb baj, hogy 134 Ft/km pályahasználati díjat fizet.
Állomásonként 722 Ft tól 1422 Ft át 2844 Ft ot.
Fordulásonként 3-4-5-6 ezer Forintot.
Ez irreális.
Akárki üzemelteti a vonalat, rosszul jár.
Mert nem tudja ennek költségét kigazdálkodni.
Ezért a pénzért III kategóriás vonalat kap 80 km/h sebességűt is, meg kap 10-20 km/h döcögőt is.
Egyiknél van esély a másiknál nincs.
GYSEV nem tudom milyen konstrukcióban vette át a 15-öst.
Erről van valamilyen anyagod?
Ő neki elengedik a pályahasználati díjat, mert ráköltött 6-7 milliárdot a pályára, vagy náluk hogy van ez?