zsuri
2005.11.14
|
|
0 0
221
|
Sziasztok!
Szeretnénk mostani autónkat egy kicsit nagyobb autóra cserélni, így jutottam el az Opel Vectra B Caravanhoz, ennek is a - ha jól tudom - Irmscher tuning változatához. Több ilyet is árulnak használtan, általában 2001-es évjárattal, full extrával, 17-es felnivel stb. Egyet ki is próbáltam és tényleg szimpatikus egy autó. Nem túl feltünö, de azért van benne elég sportosság, a csomagtartó elég nagy, a sportülések nagyon kényelmesek (föleg a deréktámasz tetszik). Ha jobban belegondolok a tetöablakon és a menetstabilizátoron kívül minden értelmes létezö extra benne van. Mondjuk a belseje már nem nevezhetö a legmodernebbnek, de annyi baj legyen.
Na, ennyi bevezetö után lenne egy pár kérdésem. A kipróbált autóban 2.0 dTi motor volt, ahol a - ha jól tudom - 230Nm nyomaték jól hangzik, viszont ennek ellenére elég vérszegénynek tünt. Vezettem már a VW 1.9TD motorját, szerettem volna, hogy vmi hasonló gyorsulást produkáljon, de a végén már odáig jutottam, hogy legalább vmi minimális gyorsulást érezzek. Ami a legjobban zavart, hogy általában 1-2 másodperc "gondokodás" után kezdett vmi minimális, gyorsulásnak nevezhetö dologba. Ez vajon a turbó miatt van, vagy a hideg motor miatt, vagy én csináltam vmit rosszul? Nem vagyok különösebben sportos vezetö, most egy 136LE-s benzines van, az teljesen megfelelö. Vajon a 2.2dTi motor jobb ebböl a szempontból?
A másik, inkább általános kérdés, hogy a 125e km mennyire számít soknak egy ilyen autónál? Eddigi autóimat általában 20-30e km körül vettem és 100e fölött adtam el. Nem éreztem, hogy vmi gondjuk lenne, de azért 100e fölött már inkább szabadultam volna tölük.
Még egy általános kérdés, hogy mennyire megbízhatóak ezek az autók? Már elegem van az állandó szervízbe járásból (PUG).
Azért a motor ellenére jó benyomást tett rám az autó, csak azon nem tudok túllépni, hogy hogyan fogok elözni országúton IFA-t, ha mindig ennyit gondolkodik a gyorsulás elött?
Elöre is köszönöm a segítséget. |
|