Törölt nick Creative Commons License 2005.11.12 0 0 9538

Egyetértek Veled!

 

Lényegében jelenleg a vicinálisok minimális utasa jelenleg nagy távra utazik.

 

Ha Cserébe Volán járatot kap akkor kénytelen az esetek többségében Velük utazni.

 

Pénzt kellett volna kapjon a vasút.

Mert A GYSEV 137 millió Ft/km áron hozta ki a felújjítást (15-ös felépítmény, forrás www.gysev.hu). Ha 1 km új sztráda 2,7 miiliárdFt/km és az Osztrák konzorcium 1,2 Milliárd körüli ajánlatot tett a közelmúltban, az azt jelenti eddig drágán építettünk sztrádát, piaci áron ( 1 Milliárd Ft/km=autópálya) Így a 1 Milliárd és 2,7 Milliárd közöti különbségből kelet volna fejleszteni a vasutat.

 

A Fővonalról lekerül anyagok visszakerülnének a mellékvonalra.

Így készült el a közelmúltban a Tiszalök-Görögszállás pálya hézag nélküli felépítménnyel.

Lehetne más vonalakon is, ha a autópályáinkat, nem drágán építenénk, ha a közútra költöt olyan többletpénzt ami a fent említet 2,7 és 1 milliárd különbsége a vasútra fordították volna.

 

Az az ominózus 20 km szakasz 34 milliárddal került többe.

Ha most jelenleg 200 km épül és fog átadódni a választásokig akkor több száz milliárdal többért építünk autópályákat.

Nem az autópályák szükségességét vitatom, hanem az árát.

 

A több száz milliárd Ft ami többletköltség az vasúti fellesztésenként csak pála mondjuk 200 milliárd Ft ami  1000 Km fővonal és 1000 km együtes felújjítása.

A meglevő 1000 km fővonali anyag meg mehett volna kilométerenként 35-50 millióért a mellékvonalara.

 

Megjelöltem a forrást is, mert ha az összes szakaszt aki most nyert Osztrák  éptette volna 1,1 1,2 miliárd Ft ért.

 

 

Előzmény: Pedro Gonzales (9535)