Egyetértek Veled!
Lényegében jelenleg a vicinálisok minimális utasa jelenleg nagy távra utazik.
Ha Cserébe Volán járatot kap akkor kénytelen az esetek többségében Velük utazni.
Pénzt kellett volna kapjon a vasút.
Mert A GYSEV 137 millió Ft/km áron hozta ki a felújjítást (15-ös felépítmény, forrás www.gysev.hu). Ha 1 km új sztráda 2,7 miiliárdFt/km és az Osztrák konzorcium 1,2 Milliárd körüli ajánlatot tett a közelmúltban, az azt jelenti eddig drágán építettünk sztrádát, piaci áron ( 1 Milliárd Ft/km=autópálya) Így a 1 Milliárd és 2,7 Milliárd közöti különbségből kelet volna fejleszteni a vasutat.
A Fővonalról lekerül anyagok visszakerülnének a mellékvonalra.
Így készült el a közelmúltban a Tiszalök-Görögszállás pálya hézag nélküli felépítménnyel.
Lehetne más vonalakon is, ha a autópályáinkat, nem drágán építenénk, ha a közútra költöt olyan többletpénzt ami a fent említet 2,7 és 1 milliárd különbsége a vasútra fordították volna.
Az az ominózus 20 km szakasz 34 milliárddal került többe.
Ha most jelenleg 200 km épül és fog átadódni a választásokig akkor több száz milliárdal többért építünk autópályákat.
Nem az autópályák szükségességét vitatom, hanem az árát.
A több száz milliárd Ft ami többletköltség az vasúti fellesztésenként csak pála mondjuk 200 milliárd Ft ami 1000 Km fővonal és 1000 km együtes felújjítása.
A meglevő 1000 km fővonali anyag meg mehett volna kilométerenként 35-50 millióért a mellékvonalara.
Megjelöltem a forrást is, mert ha az összes szakaszt aki most nyert Osztrák éptette volna 1,1 1,2 miliárd Ft ért.