Üdv!
Valami olyasmi rémlik nekem, hogy a téli gumi, tán anyagszerkezetéből kifolyólag puhább, s ezáltal természetes, hogy jobban tapad /ebből kifolyólag jobban is kopik száraz úton --> pont emiatt gazdaságosabb, javallt tavasszal lecserélni/, mint a nyári, vagy a 'négy-évszakos'.
A téli gumik szerkezete csökkenő hőmérséklet hatására keményedni kezd addig az optimális/?/ pontig, ahol a legjobb tapadását tudja kifejteni, 'minuszos' hőmérsékleti tartomány/ok/ban.
A nyári gumikkal a baj, pont a túlkeményedés miatt /s ezáltal nem megfelelő tapadás, megcsúszás veszélye --> irányíthatatlanság/ kockázatos télen közlekedni.
Oszt, lehet, hogy most valamiféle 'okos-tojáskodást' sikeredett karcolnom, de a hozzáértők részéről lehet cáfolni is :))))
Novi >;-))