_nyunyuka Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9244

A betérések miatt a 20-al döcögő BZ-vel se versenyképest a busz, azoknak akik az állomástól 1 km-en belül laonak.

 

A tavaszi hadjárat során erről is beszélgettünk Pécs ISTENével, mdbz-vel. Összevetettük a Kaposvár-Szigetvár egykori vasútvonal menetrendjét az ugyanezen a viszonylaton közlekedő helyijáratú buszéval. (Nem a Pécs-Veszprém távolságiéval, ami csak a két nagyvárost érinti!). Vannak menetrendjeid, vesd össze.

 

A busz előnye mindössze annyi, hogy a település közepén, a főúton megy végig és megáll 4-5 helyen. És ez is fő szempont annak, aki utazni szeretne.

 

Nézd meg, pl. Dömsöd vasútállomás mennyire van ténylegesen Dömsödtől, valójában Apajon van! Ott viszont jó helyen.

 

A 47-es vonal jó példa még erre: Dombóvár-Komló vonattal 46 perc, busszal 71 perc. A vonatok kihasználtak, a buszokon 8-10 ember lézeng.

 

Más kérdés, hogy a fő utazási irány a rendszerváltás óta megváltozott, Pécsre/Pécsről a komlói buszok félóránként (csúcsidőben negyedóránként) indulnak, még a késő esti buszok is legalább 50%-osan telítettek, az év bármely napján. A MÁV alkalmazkodhatna ehhez és csinálhatna egy HÉV-et Pécs és Komló közé.

Előzmény: Törölt nick (9242)