Törölt nick Creative Commons License 2005.11.06 0 0 9241

Nézd én nem kérdőjelezem meg Dr Bosik Jánost, meg a Szakszervezetet.

Néha muszály nagyot mondani.

 

Ez egy csonkítatlan idézet.

 

Ami a számlát illeti, lehet hogy a menetjegy összegének n szerese a valós költség.

 

De!

 

Egy esetből (62-es vonal) nem kéne általánosítani.

 

Utánanéztem a 62 es "bűneinek"

 

Lényeg:

 

Anno valamikor 1980-ig kijárt 3 műszakban járt a vonat Sellye Beremend (cementgyár) között.

 

Később ezt megváltoztták. Utána már csak Siklósig járt a vonat (ex 22.30as Siklós-Sellye például onnan indult)

Siklóson kevesebb munkaalkalom volt. Elvégre nem valami nagy város, talán 7-8 ezres lakosú, a kis cégeket bőrgyár, meg faüzem felszámolták.

 

 Oda már egyre reménytelenbb volt a 3 műszakos vonat így a bérletesek eltűntek a vonalról.

 

Onnantól, hogy nem lehett vele 3 műszakba a cementgyárba járni vele, nem volt igazi bevétel, húzóerő.

 

A kifogásolt 21.50 körüli vonatot amivel egy topiktárs utazott, egyik évben elvették másik évben elindították.

 

Így nem is lehett késő este utas arrafelé. (Az Utasok nem tudnak évenként alkalmazkodni egyszer 5 vonat egyszer 7-8 ?)

 

Ezért lehett látni arra "0" "Nulla" utasforgalmat.

 

1980 as évek köepe körültől zajlott a folymat.

A nagy ipari cégek dolgozóinak fontos volt a vonat, mellkvonalakon is sok bérletes fizető utas volt.

 

Bérletesek eltűnése, inaktívak és  65 felettiek megjelenése a vonalon nem sok bevételt hoz.

 

Iskolába se nagyon lehet vonattal járni, mert ritkán jár a vonat és sokszor 7.10 helyett 6.30-6.40 körül van benn egy vonat vagy épp 7.55 8.00 ra ér be.

Egyik se jó.

 

Volánok és a közút válságban van.

 

Én saját magam számolok, és  a megyémben nagyon kevés utassal közlekedő buszokat látok.

 

Nekik is meg vannnak számlálva a végnapjaik.

 

8 utas egy csullós buszon este.

Délelőtt vidékre egy csuklóson 25 utas ebből 21 fizető utas.

 

Egyes közúti cégek már régen járműjavításból, alkatrészeladásból, különjáratból meg minden más kiegészítú tevékenységből próbálják pótolni a veszteségeket.

 

 

Közút nem ad csatlakozást.

Azaz ha elakadsz akkor nem taxizhatsz több száz kilométert.

 

Távolsági utazásnál éjszakai vonatok, várótermek, hijján elég kiszolgáltatott az ember.

 

Egy olcsó motel 6000 körül van.

A menetjegyhez viszonyítva elég sok.

 

Visszasírom a 80-as évekbeli vonatokat.

 

Akkor voltak esti vonatok, és volt váróterem.

Nem volt munkanélküliség hajléktalanokkal.

Nem voltak erőszakosan kéregetők a pénztáraknál.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: István Gyuri (9238)