Törölt nick
2005.11.06
|
|
0 0
9237
|
Kevesebb személyvonat, megszűnő mellékvonalak? Bajban van a magyar vasút. Máig nem jött létre a kormány és a vasút vezetői között az a megállapodás, amely a személyszállítás költségeiről rendelkezik. A kormány nem akarja kifizetni az általa megrendelt személyszállítás költségeit. A zárt ajtók mögötti tárgyalások eddig nem vezettek eredményre. A személyszállítás költségeinek indokoltságát a Pénzügyminisztérium illetékesei határoznák meg, ami egyenesen vezethet ahhoz, hogy kevesebb személyszállító vonat közlekedik majd, illetve újra felmerül a mellékvonalak felszámolásának gondolata. Ez 3-4000 kilométernyi hálózatrészt érint. Jelen helyzetben még az sem kizárt, hogy maga a MÁV Rt. vezetése hajt végre „öncsonkítást”, kielégítve a kormányzati „elvárásokat”. A járatritkítás, a mellékvonalak részbeni felszámolása azokat a magyarországi kistérségeket érinti elsősorban, ahol egyébként is magas a munkanélküliség, ahol sok ember számára a vasút az egyetlen elérhető közlekedési eszköz. Ez a vasútpolitika felelőtlen. Ezt a felelőtlenséget súlyosbítja, hogy a forráshiánnyal küszködő önkormányzatokra akarják rátukmálni a mellékvonalak működtetését. Ez nem vasútpolitika!!! Más az emberek, a társadalom érdeke, mint amerre haladnak a döntéshozók. Időben kell a tervezett döntések ellen tiltakozni az utasoknak, az önkormányzatoknak, a szakszervezeteknek. Budapest, 2004. szeptember 6. Dr. Borsik János ügyvezető alelnök Mozdonyvezetők Szakszervezete MOSZ H Í R L E V É L 25/2004.
|
Előzmény: István Gyuri (9227)
|
|