_nyunyuka: De a legutóbbi nagy ritkításkor mégis a leginkább kihasznált vonatokat és viszonylatokat szűntették meg, sikeresen növelve a dél-baranyai régió amúgy is szar átjárhatóságát.
Viszonylatokat szerintem nem szüntettek meg. Illetve most megfognak egy "buszos" viszonylatot szüntetni, a komlói pótlóbuszokat...
A délelőtti, az IC-hez csatlakozó komlói vonat megszüntetését én is hibának tartottam (bár nem nevezném a "leginkább kihasznált"-nak), illetve a módosított 40-eshez sincs igazából illesztve a 47-es. Ez is hiba.
Javaslom egy nap alatt megjárni a Bp.-Barcs útvonalat, normális menetidővel, ottalvás nélkül, kb. 6 órás ott-tartózkodással.
Kis hazánkban nem ez a jellemző utazási irány, hanem a Barcs-BP-Barcs, az teljesíthető ilyes feltételekkel is közösségi közlekedéssel.
A 6 órás ott-tartózkodás pedig extrémnek számít, és még nagyvárosok között sem triviálisan megoldható.
(a délelőtti vonatok kinyírását is butaságnak tartottam, mert -nem csak BP-ről- a távolsági utas 11 körül érezik meg egy csomópontba, és nagy baj, ha onnan nincs továbbutazási lehetőség, a 60-ason is a bő 6 órás vonatmentes időszak is ilyen.)
(a 60-ast az F.2 fővonalnak nevezi, csak tudnám, miért?)
Azért, mert egy vonalat az "ezeréves" utasítás fővonalnak nevez, attól még nem feltétlenül kell rajta sűrű személyvonati forgalomnak lennie, hasonlóan, azért mert egy vonal "mellékvonal"-nak van minősítve, lehet rajta virágzó, kihasznált személyvonati forgalom (ld. Vác-Diósjenő).