Én úgy látom, hogy inkább a profi, félprofi gépek drágulnak, pl. a beaulieu vagy a nizo vagy leicina, canon 1014 stb. De ezek régebben is drágák voltak. Ezek jó gépek, profi gépek: erre már lehet clip, reklám stb forgatást alapozni, főleg ha egy profi negatív s8 filmet tesznek bele: erről te is írtál, aki profi vagy.
Na, de mi a helyzet az amatőrökkel? Pl. én aki elbénázná ha ilyen géppel kellene filmezni? :)
Azt gondolom, ha valaki szeretné kipróbálni a super 8-as filmezést, akkor érdemes egy működőképes, megbízható és viszonylag olcsó gépet beszerezni. Ugyanez igaz a vetítőre is. Minden attól függ mennyit kíván erre költeni. PL. egy másik fórumon olvastam, hogy egy félig-meddig kezdő angol srác egy szervízelt beaulieu profi géppel forgatott külföldön (amire szépen költött otthon ugye), majd külföldről hazatérve tapasztalta, hogy egy csík van az összes kép közepén... (azóta elmagyarázták neki, hogy még azért ez is javítható). Nyilván ott rontotta el, hogy nem készített próbafelvételt (vagy ott, hogy saját gépre költötte a pénzét, pedig bérelhetett volna is és az kevésbé lutri): pedig a beaulieu-nél jobb gép nincs szerintem az s8-asok között, mégis ezzel is lehet szívni.
Tehát én biztosan nem venném meg azt a bolexet, hanem körülnéznék, esetleg alkudnék előtte - de ez mindenkinek a saját döntése.
Esetleg megkérdezném az eladót, hogy az új ektachrome 64T-vel mit tud kezdeni az a bolex? Van hozzás szűrő? stb.
Jelenleg is 50x annyi a super 8-as kamera, mint ahány idióta (pl.: én ) aki ezzel foglalkozni akar, ezt azért érdemes kihasználni, ha vevő az ember.
Mindez természetesen az én személyes és amatőr véleményem.