Szia!
Azért modják, mert az 5 fokozatú váltónak vannak típushibái és szerkezetileg is gyengébb, mint a 4-es. Pl. az 5-dik fokozat nem kap elég kenést, ezért mindenki azt csinálja, hogy megemelik a kocsit és még beleerőltetnek plusz 2-3 decit, akkor állítólag jó lesz, stb...
Az 1.7-es motor leheletnyivel erősebb, de az elektronikája kényes. Terepen elakadva jóval bonyolultabb javítani, mint pl. a karbisat.
Nekem 1.6-os van, 4 sebességes. Direkt ilyet vettem, ez jobban bírja az ütés-vágást. Viszont az 1.7-es csendesebb, kevesebbet fogyaszt és picit erősebb. Viszont ami lényeges, drágább is. Megvenni is, meg a motor alkatrészek is. Én pl. most az 1.7-es dupla hűtőventillátorát vadászom, de bontva nem találok, boltban meg 45 rugó az új kompletten. (Az 1.6-os gyári új hűtőventillátora pedig 6.800 Ft, igaz az csak szipla).
Ha van konkrét kérdés, szívesen válaszolok, ha tudok.
Üdv.
KRISZ