Én az alábbiak szerin választottam ki a Lacettit.
Először kitaláltam, hogy minek is kell nekem(nekünk) az autó.
Itt három funkciót kellett betölteni:
- baromira nyűgös vagyok reggel és marhára agrasszív lettem buszon mire beértem dolgozni, iletve délután 5 perc többlet meló ákár 20-25 percel későbbi hazaérkezést jelent és nekem a buszon töltött órabérem kb 8 000 Ft. :-), melóba járni;
- a fiam és a menyem Budapesten él, mi a feleségmmel Miskolcon, legyen mivel, szintén szabadon közlekedve meglátogatni őket, illetve a Pillisszentlászlón élő húgomékat.
- kirándulni a feleségemmel a Bükkben, a Zemplénben és a Mátrában.
Az első körben kiválsztott autók:
Volvo S60 D5,
Kia Rio
Skoda Fabia
Daewoo Kalos
Fiat Stiletto
Az első körben a Volvo az ára, a Fiat a rossz híre miatt kiesett.
Ez után elkezdtem részletesebb adatokat gyüjteni, részben a gyártók, illetve márkakereskedők magyar honlapjairól, részben az imerőseimtől. Ekkor került képbe a Lacetti - én elsőre beleszerettem. (Ha esteleg nem volt benne, most biztos lesz egy kis nagyképűség). A négy autót (Kia Rio, Skoda Fabia, Chevrolet Kalos, Chevrolet Lacetti) Kesselring módszerrel egy ideális (elméleti) modellhez hasonlítottam, kiemelt szempontok ár (beleértve a finanszírozhatóságot is), biztonság (aktív és passzív), megbízhatóság (itt volt érdekes a jó hírnév). Így a végső értékelésre a 4-ajtós Kalos Premium és at 5-ajtós Lacetti Elite maradt. Végül az egész dolog az oldallégzsák vs. 4 tárcsafék kérdésre szűkűlt le. Eddig volt az elmélet és az vásárlás előkészítés.
A gyakorlat:
Elmetünk a feleségemmel a márkakereskedőhöz megnéztük közelről "élőben" a két autót, ő azt mondta piros Kalos, én azt bordó Lacetti, vita öt percig, kompromisszum ő mondja a színt én a típust azutá, mivel piros Lacetti, állítólag még Koper-ben sem volt, a lelendő Hercenő pedig ott állt és kedves, becéző kézre várt, lett mentazöld Lacetti.
Üdv Y.