Mielőtt az első Daewoo-t (Lanos 1,3 S) megvettem volna körülnézterm a piacon.
Az alábbi gyártmányokat vizsgáltam meg árban és műszaki tartalomban. Majnem mindegyik márkával voltam tesztvezetésen:
- Seat Cordoba,
- Skoda Fabia,
- VW Polo,
- Opel Astra,
- Daewoo Lanos,
- Toyota Corolla.
Legjobban a háromajtós Corolla tetszett, de nem bírtam vele anyagilag. (Azóta magammal nem bírok és ahogy magamat ismerem, addig úgysem sem fogok nyugodni, amíg nem veszek egy új Corollát.)
Rá kellett ébrednem, a nimbusszal rendelkező márkák minimum félmillióval drágábbak, pedig sem a felszereltség, sem a komfort, sem a motorteljesítmény nem tükrözi az árkülönbözetet.
Így vettem meg az első Daewoomat. Meg kell hagyni, roppant korrekt és üzembiztos egy szerkezet volt. Azt tette, amire eladták. Számomra ez a lényeg. Egyetlen gondom volt vele, az 1,3-mas, 75 LE-nek mondott mondott motor rettentően küszködött a klímával.
Amikor megjelentek az első 1,4 16V Kalosok, rögtön le is cseréltem mondván, a 94 LE nagyjából elegendő ahhoz, hogy a klíma üzeme ne okozzon drámai romlást a kocsi menetteljesítményében.
A Kalos számomra nagy csalódás volt. A 94 lovat nagyon eldugták benne. Nem úgy ment, ahogy a motorteljesítmény alapján elvárható lett volna. Rengeteg műszaki probléma is adódott vele garanciában. Amikor idén július végén hátulról belémszált egy Land Rover, rögtön tudtam, a Kalos rossz csillagzat alatt született, eltolom a háztól. :))
Vetettem egy gyors pillantást a Toyota honlapján az árjegyzékre. Láttam, ezzel még mindig nem bírok és azonnal beugrott, akkor Lacetti!
Elolvastam a Lacettiről írt teszteket és a "népítéletet" is.
A Chevroletnél éppen akció volt. Így jött össze a Kalos beszámításával az 1,6 Elite...