kiscowboy Creative Commons License 2005.10.20 0 0 2307
Az előterjesztett rendelet-tervezet lényege, hogy kizárja az érdi közigazgatási hatósági eljárásokban az elektronikus ügyintézés lehetőségét az ügyfelek számára.

a Hivatal nem veszi komolyan a testület által a 2005 tavaszán elfogadott, érvényben levő "informatikai stratégiát", amely a következőket tartalmazza:
5.1. Szolgáltató önkormányzat részstratégia

5.1.1. Célok:

A részstratégia célja a „Szolgáltató önkormányzat” modell teljes adaptálása. Cél, hogy kialakításra kerüljenek a hatékony és egységes hivatali ügyvitelt támogató elektronikus közigazgatás és adminisztráció gyakorlati használati értékkel rendelkező elemei, lehetővé téve a vállalkozók és állampolgárok számára, hogy a kétirányú interaktivitást biztosító elektronikus ügyintézés révén helyi és időbeli korlátozás nélkül, elektronikus úton hozzáférjenek információkhoz és adatokhoz, illetve elektronikus támogatást és kiszolgálást kapjanak ügyeik intézéséhez.

A kapcsolódó indikátorok a következők:
- lakossági és kis- és középvállalkozási szektort érintő E-ügyintézés párhuzamos, egyidejű kialakítása – 2008-ig minimum 20 különböző szolgáltatás elektronikus bevezetésével, 2010-re 90%-os elektronikus szolgáltatási spektrummal,
- a KKV-k által igénybe vett szolgáltatások válaszidejének radikális (minimum 30%-os) csökkentése a versenyképesség növelése érdekében,
- elektronikus hitelesítés (digitális aláírás) alkalmazásának évi legkevesebb 5%-os bővülése.

5.1.2. Részcélok:

1. Elektronikus ügyintézési rendszer kialakítása és bevezetése. Ehhez a következő lépéseket kell meglépni:
- az ügyintézéshez szükséges információk széles körű felmérése és internetes publikálása (folyamatleírások és adatlapok) – 2005 első félévében,
- a lakossági és KKV ügyfelek idejének megtakarítása az on-line bejelentkezés és az internetes ügyindítás lehetőségének biztosításával – bevezetés 2006 első negyedévében,
- húsz e–ügyintézési szolgáltatás bevezetése 2006 év végéig.

2. Elektronikus hitelesítési rendszer kialakítása és elterjesztése. Ehhez a következő lépéseket kell meglépni:
- elektronikus hitelesítési rendszer kiválasztása közbeszerzés keretében (2004 év 4. negyedév), beszerzés 2005 második félév,
- a Hivatal munkatársainak elektronikus aláírással történő ellátása 2005 második félév,
- felhasználói kör bővítése a lakosság és a kis- és középvállalkozások körében 2005-től folyamatosan.

3. Az elektronikus ügyintézés népszerűsítése a lakosság körében. Ehhez a következő lépéseket kell meglépni:
- hároméves, népszerűsítő és felkészítő kampányterv kidolgozása – 2005 végéig,
- kampány lebonyolítása – 2005-2008.

5.2. Proaktív, modern hivatali infrastruktúra részstratégiai célok

5.2.1. Célok:

A Proaktív hivatali infrastruktúra részstratégia célja egy költséghatékony, integrált, és alkalmazkodni képes önkormányzati informatikai környezet kialakítása, amely lehetővé teszi a gyors, biztonságos és ügyfélbarát ügyintézést és minimalizálja a Hivatal munkatársainak adminisztrációs terheit. További célok, hogy a kialakításra kerülő modell bővíthető legyen térségi szinten a kapcsolódó önkormányzatok munkájával, és hogy lehetőség legyen nyílt forráskódú szoftverek alkalmazására is.

Kapcsolódó indikátorok:
- munkafolyamatok átszervezése és technológiai támogatása és a folyamatok lépéseinek minimum 30%-os csökkentése,
- szeparált rendszerek integrálása, s ezáltal a többszöri adatbevitel minimum 50%-os csökkentése,
- adatvédelem és biztonság proaktív fejlesztése, s ezáltal az adatok elvesztésének és az illetéktelen behatolásnak minimálisra csökkentése,
- térségi önkormányzatok csatlakozási lehetőségének megteremtése 2006-ig,
Előzmény: otterlo (2286)