Tedd hozzá, az olajszűrőt sem azért építik a motorba, hogy az drágább legyen, valamint az olajleeresztő csavarba is elhelyeznek általában egy mágnest. :))
Nyilvánvaló, kell a szalonokhoz tartozó szervizeknek az árbevétel, pláne ilyen nyomott gépkocsi árak mellett...
Mivel kötelezően nem előírt 15 000 km előtt az olajcsere, a garancia enélkül is három évig tart.
A mindenféle szir-szar olajjal üzemeltetett szocialista márkák motorjai is elmentek nagygenerál nélkül 150-200 ezer km-t anélkül, hogy 10 000 km-nél sűrűbben kellett volna az olajat cserélni.
Ez alól kivételt talán a bogárhátú Volkswagen jelentett, bár az nem szocialista gyártású volt és a léghűtés következtében előálló magas motorhőmérséklet miatt az olaj viszkozitása is relatíve gyorsan annulálódott.