Kedves Carpy!
buszközlekedés korlátai:
A buszpályaudvarok szűk kapacitása, új pályaudavrok építése a már beépített területeken szinte lehetelen.
Más: Bizonyos járatokhoz idő előtt oda kell állni, és a következő buszra várók is ott vannak a peronon. A busz 3-4 perccel azelőtt áll be vagy nyitja ki a bérletesek miatt ezt meglépi.
Lényeg:
Peronon állsz, esetleg hullafáradtam majd a busz elé löknek, míg a vonatperon szélesebb és álltalában a vonatvégállomáson be lehet szállni, 10-20-30 perccel indulás előtt is.
Én Heves megyében a HATVANI volánnál látom azt, hogy pár utasért is kimennek a vasútállomásra.
Ezt se a MÁTRA se a AGRIA nem teszi meg.
Más:
Te azt jósolod , hogy távolsági forgalomban nő majd a buszok részvétele.
Nos írok egy érdekeset.
Indult valaki innen a topikokról Ausztriából Zalán át.
Én autó lévén 2 óra 2,5 órát szántam a menetidőre és kimentem várni Őket.
+2 órával később jöttek meg.
Lényeg: a közút akármennyire favorizálod, sajnos dugókkal teli és a buszt a megfelelő vonatgyakoriság hiánya, (30-60 perc) illetve a vonatok koszossága, késése miatt nem választják.
Másik az hogy egy átlagos vasútállomás 1,7 km van a városközponttól.
Nézd általában a városok autóforgalma nő, egyre később lehet elérni a városhatárt.
A busz eleve késve érkezik meg a közbülső megállóhelyekre ilyenkor.
Tegnap a 7.15 Bp-Eger járaton már áltak és +9 el indul A STADION-tól.
Kellemes lehet 2 órát állni, kifizetni a méregdrága levelezős tandíjat, és tanulni a Egri Főiskolán 2 óra állva utazás után.
BZ:
Bz olyan "fapados" amin érdekes, nem leszek rosszul.
Miért érzem magam rosszul egy kátyús úton, és miért nem egy Bz-zésnél?
Én élvezem a BZ-zést.
A szervezetem szelektál?
Néha még élvezem is az ütemes kiszámítható rázkódást dillatációs illesztések, de a busznál az a vibráció az negyon nem hiányzik.
Mi az a vibráció+rázkódás amit nem birpk elviselni buszon?
Bz-zésre a esetlegesen a táj szépsége is kárpótol hegyi vonalaknál.
Engem a síkvidéki vonalak nem nagyon hatnak meg, mert én hegyek között lakom!