MECSI
2005.09.26
|
|
0 0
447
|
még az előbbihez kapcsolódóan:
A 3Ds rajzolásnak meg van az a hátránya, hogy ha pontos akarok lenni 1500 méretet kell levennem a mociról meg a meglévő alkatrészekről, és ez eléggé műszer meg időigényes és akkor még gépre kell vinni, megrajzolni. Ez az időigényesség látszik is az általam cadben rajzolt vázlat 3D vázlaton is, egyszerűsíteni kell amennyire lehet mert külömben fél napot el lehetne cseszni csak 1 alkatrésszel.
Az autóipari cégeknél úgy csinállják, hogy a meglévő rajzokat elektronikus formában adják továb valós 3Ds referenciapontokkal. Ha erre nincs lehetőség felteszik 3Ds mérőpadra a "levenni" kívánt alkatrészt és "bescannelik" amiből megvan az alkatrész 3Ds vázlat rajza. A funciós felületeknél sokat mérnek, a kevésbé fontosabbat hanyagolják abból elég csak orientációnak pár db. A német cégünknél nél van 3 ilyen mérőpad, nem semmi cuccok, euróban is milla fölött vanak. Jó kis órabérük van, megérné a témában vállalkozni is ha lenne fizetőképes kereslet. 3 műszakban hajtva 1 év alatt megtérülne.
szóval ahogy mondani teccett körberakjuk. |
Előzmény: MECSI (446)
|
|