Szeretném vitára bocsátani a teremtés történetének az általam vett értelmezését. A Bibliát elfogadom, mint Isten útmutatóját az emberek számára, évek óta olvasom rendszeresen és Jézus szabadítását személyesen is átéltem életemben. A leírt értelmezés szerint ma még csak a 6. nap van (határozottan közeledünk a vége felé), és a teremtés csak a 6. végén fog lezárulni. Ezt követi a 7. nap, ami az örökkévalóság. Részletesen:
Kezdetben teremtette az Isten a mennyet és a földet.
És itt a menny szóra hívnám fel a figyelmet, mert nem csak a látható világot, hanem a láthatatlan világot is létre kellett Istennek hoznia. Erről gyakran megfeledkezünk, miközben olvassuk a teremtés történetet. Ha ezt figyelembe vesszük, és az első nap történését
És monda Isten, hogy: Legyen világoság; és lőn világosság, És látá isten, hogy jó a világosság és elválasztá Isten a világosságot a sötétségtől. ...
összevetjük a János evangéliumának első versével:
Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél és Isten vala az Ige. Ez kezdetben Istennél vala. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett. Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága; És a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be azt.
valamint továbbolvasva a teremtéstörténetet elérkezünk a 4. naphoz, amikoris Isten megteremti a Napot, a Holdat és a Csillagokat. Rádöbbenünk, hogy az első nap nem más, mint Jézus születése, aki a világ világossága. Azaz Ő az első lény az Isten melett a szellemi viágban, ezért mondja az Írás, hogy nála nélkül semmi sem lett, ami lett. És azon is elgondolkodunk, hogy vajon akkor most teremtette meg az Isten az anyagi világot (a 4. napon ???). Szerintem igen, illetve az anyag, létrejötte már a 3. napon elkezdődött, mert akkor látszott meg a száraz. A 2. nap elsőre rejtéjes: mennyezetet alkot, ami elválassza a vieket a vizektől (a víz a Bibliában lekeket, a tenger embereket jelöl, nagy néptömgeket), így ebből én azt látom, hogy ekkor különítette el Isten a mennyei teremtmények lelkét az emberekétől (illetve állatokétól). Az 5. nap az élet kialakulása a földön. Visszatérve a 4. napra a teremtés napjai szerintem nem földi napok (logikailag sem lehet, hiszen a nap csak a 4. napon keletkezett), de mekkora időegységről van akkor szó? Pál azt írja, hogy Istennél 1 nap olyan mint 1000 esztendő és 1000 esztendő olyan mint 1 nap. Azaz Isten nincs az Idő dimenziójába rekesztve, és mi emberek se akiket az Ő hasonlatosságára formált, se leszünk az idő fogságába rekesztve, csak még nem születtünk meg! Így ezeknek a napoknak a hossza nincs emberi mértékkel megadva. A 6. napon tehát Isten a saját képmására férfiúvá és asszonnyá teremtette az embert, meghagyja neki, hogy szaporodjon, töltse be a földet, uralkodjon a rajta élő állatokon és legyen vegetáriánus (Íme néktek adok minden maghozó füvet és minden fát, amelyen maghozó gyümülcs van). Majd a 6. nap végén: És látá Isten, hogy minden amit teremtett vala ímé igen jó. A 7. nap pedig megszünék minden munkájából amelyet alkotott vala és megáldá és megszentelé az Isten a hetedik napot (Szombat). És most jön a második kulcs, amelyet Jézus adott meg a farizeusoknak (akik persze nem vették a lapot) a János 5.17-ben így felel a farizeusoknak, akik meg akarták ölni őt, hogy szombatnapon gyógyított:
''Az én Atyám min ez idáig munkálkodik és én is munkálkodom''. Azaz Jézus itt azt mondta, hogy még nem kezdődött el a 7. nap, amikoris Isten megpihen minden munkájából. De a teremtés történet is így folytatódik: Mikor az Úr Isten a földet és az eget teremté, .... és következik Ádám és Éva története, azaz visszatér időben a 6. naphoz (és ott is marad). Tehát a teremtés történet mintegy tartalomjegyzékként áll a Biblia elején és ilyen röviden bemutatja az utat a kezdettől a végig azaz a 7. napig, ami nem más, mint az örökkévalóság. Ezért mondhatta Isten a 6. nap végén, hogy minden, amit alkotott tökéletes, mert mire befejeződik a teremtés, amire Jézus második eljövetele teszi fel a pontot, valóban halhatatlanok és tökéletesek leszünk. És ezért mondhatta Jézus a jobb latornak, hogy még ma velem leszel a paradicsomba.
Szóval szerintem a mai embernek könnyebb dolga van jól értelmezni az Írást, hiszen Dánielnek is ezt mondja: ''Menj el Dániel, mert be vannak zárva és pecsételve e beszédek a vég idejéig'' és az Ószövetség idején nem ismerték az Újszövetséget, ami megadja a kulcsot.
üdvözlettel: Vívó Péter