meglesegettem ezt az agyváltót, egész szimpatikus. 16sebesség helyett bőven elég lenne max.6 így többet bírnhatna nyomatékból. Ami viszont aggaszt, hogy nagyon kicsi teljesítményre készülnek, tartok töle, hogy motoros üzemnél szétolvadna a terheléstől mivel nem 100lóerőkre tervezték. Egy ember átlagosan 250Watt teljesítményt bír tekerni, de legyen Schwarzenegger 1KWal, akkoris 100% túlterhelés.
A másik, hogy az átlag járműveknél általában a primér áttétel 3,5:1 től 0,9:1 ig módosul a szekulder meg 4,5-3 közt van. ha beszorzom a motor pl.100 Nm-ét az áttétellel akkor akár 15x-öse azaz 1500Nm is lehet kerék tengelyén. Ezt azthiszem nem szeretné egy ilyen váltó. Illetve szerethetné de akkor nem 1,5Kg lenne hanem legalább 25 Kg, ami viszont rugózatlan tömegnek igencsak sok plusszba.
Igaz én is gondolkodtam ilyenen még vázoltam is mint lehetséges megoldást a váltót a kerékagyhoz de akkor még nem tudtam hogy ekkora. Kb. 70cm hosszú difitengelytől a végéig, itt van elhelyezve 5+1 fokozat meg a difi, és saccra 40-60kg legalább.
Ha találnál olyat ami motorokhoz van szólj feltétlen! érdekelne hogy néz ki a bele hogy a fancba van benne 16 fokozat.