Spinderella Creative Commons License 2005.09.02 0 0 32

Szerintem marhaság ezt a "bunkó" jelzőt ráhúzni a pénztárosokra/eladókra. Egyes pénztárosokra/eladókra esetleg, de nem mindre, és nem is a nagy többségre.

 

Én álltam már mindkét oldalán a pultnak, vásárlóként természetesen ezerszer többet, és ebben a minőségbenben is tán ha kétszer kellett úgymond asztalt borítanom a tudatos szemtelenség, lehúzás, bunkóság okán. Általában kedves igyexem lenni azzal, aki kiszolgál, pláne, mióta tudom, hogy ez nem könnyű munka. És értékelik! Velem is kedvesek, előzékenyek, mosolygósak. Érdekes.

 

Eladóként, ill. pénztárosként persze más a helyzet. (Írtam erről nem is olyan rég egy másik topikban.)  Nem is tudom hányszor olvastam már azt, hogy "minek ment oda, nem kötelező ott dolgozni, keressen mást, képezze tovább magát" stb. Namost először is ezt veszett könnyű mondani, fölteszem, hogy az ezt szajkózók döntő többsége éppúgy nincs abban az anyagi, ill. élethelyzetben, hogy bármikor fogja magát, és sávot vált, és hirtelen elmegy egyetemre, más állást talál, ésatöbbi. Másodszor pedig - tisztelet a kivételnek - a tapasztalatom az, hogy pont az ilyen emberek azok, akik három méter magas lóról beszélnek azzal a szerencsétlen alkalmazottal, mer' megérdemli, minek ment oda, ha meg már odament akkor vállalta.  Nem? Nem. Ugyanis aki ún. kultúrembernek tartja magát, az ne csak a három diplomás, két nyelvet beszélő, tekintélyes professzorral szemben legyen az, hanem az eladóval is! Véleményem szerint nagyon elszállt és nagyon fals vélekedés, hogy én a pénzemért mindent megtehetek, mert én viszem oda a havi kerestem x részét.  Igenis, a vásárlónak is vannak kötelességei, például kötelező (lenne) normálisan viselkedni az eladóval. Már persze, ha a fent említett kultúremberek csoportjába tartozónak érzi magát.

 

Nagyon rövid ideig voltam (3 hónap) egy nagyáruházban eladó ill. pénztáros, de annyi bunkóval egész addigi életemben nem találkoztam, mint akkor. Ez szinte minden volt kollégám tapasztalata. Tán nyitnom kéne egy topikot, kíváncsiságból, az lenne a címe, hogy "miért bunkók a vásárlók/ügyfelek?"...