Kedves gmarc!
1. Küldtem "old" GYSEV 1929-es szkennelt menetrendet.
Visszajelzést nem kaptam, Rád gondoltam Kapuvár miatt.
Bocs.
Érdekes 1929-ben nagyon sok motorvonat szolgált a Gysev mellékvonalakon is, meg máshol MÁV kezelésű mellékvonalon is.
A korabeli menetrendekben pl 1929-es menetrendben az M.V. rövidítés motorvonat.
Én jelenleg legnagyobb gondnak a pályageometriát tartom, nagyon-nagyon sok, a merész kis sugarú ív (R=250m) ami 50 km/h vonali sebességre korlátoz egy vonalat.
Megjegyzem fővonalat is építttek R=275 m sugárral /40-es/
R=400 m essel /1-es/
Később átépítés átépítése és sok pénz kellett, meg teljesen új nyomvonal, egyes helyken, hogy a jelenlegi 120 km/h (40)valamint 140 km/h (1 Kelenföld-Tata) ill 160 km/h (1-es Tata-Győr-Hegyes)
sebességek megvalósulhassanak.
Ehhez minimum:
R=1200m (120 km/h)
, de ajánlott a R=1700m (160km/h)
Lényeg: Nagyon sok műtárgy, földmunka kell emiatt, ez nagyon megdrágít egy vasutat.
Ha a mellékvonalakon nem a jelenlegi R=250 m lenne, hanem R=400 máris elméletben megnyílhatna az út a V=80 km/h felé , természetesen megfeleő bizt berrel.
Ez csak álom.
Addig maradnak a 50 km/h 60 km/h vicinálisok.
Az alacsonyabb sebességűekről ne is beszéljünk...
/76 és sok társa/