Törölt nick Creative Commons License 2005.09.02 0 0 8640

Kedves gmarc!

 

1. Küldtem "old" GYSEV 1929-es szkennelt menetrendet.

 

Visszajelzést nem kaptam, Rád gondoltam Kapuvár miatt.

Bocs.

 

Érdekes 1929-ben nagyon sok motorvonat szolgált a Gysev mellékvonalakon is, meg máshol MÁV kezelésű mellékvonalon is.

 

A korabeli menetrendekben pl 1929-es menetrendben az M.V. rövidítés motorvonat.

 

Én jelenleg legnagyobb gondnak a pályageometriát tartom, nagyon-nagyon sok, a merész kis sugarú ív  (R=250m) ami 50 km/h vonali sebességre korlátoz egy vonalat.

 

Megjegyzem fővonalat is építttek R=275 m sugárral /40-es/

R=400 m essel /1-es/

Később átépítés átépítése és sok pénz kellett, meg teljesen új nyomvonal, egyes helyken, hogy a jelenlegi 120 km/h (40)valamint 140 km/h (1 Kelenföld-Tata) ill 160 km/h (1-es Tata-Győr-Hegyes)

sebességek megvalósulhassanak.

Ehhez minimum:

R=1200m (120 km/h)

, de ajánlott a R=1700m (160km/h)

 

Lényeg: Nagyon sok műtárgy, földmunka kell emiatt, ez nagyon megdrágít egy vasutat.

 

Ha a mellékvonalakon nem  a jelenlegi R=250 m lenne, hanem R=400 máris elméletben megnyílhatna az út a V=80 km/h felé , természetesen megfeleő bizt berrel.

Ez csak álom.

Addig maradnak a 50 km/h 60 km/h vicinálisok.

 

Az alacsonyabb sebességűekről ne is beszéljünk...

/76 és sok társa/

 

 

 

Előzmény: gmarc (8610)