Callie Creative Commons License 2005.08.15 0 0 80

ikaljan

 

Köszönöm a válaszokat, azontúl, hogy informatívak, érdekesek is. Most rögtön kiemelek egy mondatot,ami szöget ütött:

Hiszen az iszlámba való belépéskor  az ember tiszta lappal indul. - talán Isten előtt is. De a közösség előtt biztosan.

 

Micsoda? mit jelent ez világosan? jelenti azt pl, hogy ha egy addig nem muszlim felveszi az iszlám vallást, (és előtte pl.bűncselekményeket követett el),akkor ezután már azokért nem büntethető?

 

Más: azt a bizonyos válási módot egy rádióműsorban hallottam, ismeretterjesztő adásban. Olyant is mondtak, hogy pl. az iszlám alapú jogrendszerben a bíróság előtt két nő tanúvallomása ér fel egy férfiével.Másik, hogy a házastárs, ha házasságtörésen éri a párját, akkor megölheti,és azért nem jár büntetés. Ezekkel mi a helyzet szerinted?

 

Hát te tudod, ha a házasságot a nő birtoklásának fogod fel, a te dolgod ... az iszlám legalábbis egy kölcsönös szerződéskötésnek.

 

Jó kis taktika egy vitában))))) tiszteletem ellenére kénytelen vagyok megjegyezni,hogy nem én fogom fel a házasságot egyben a nő birtoklásának, hanem sajnos, így van a világban sokszor, még a modern, emancipált közösségekben is. A férfidominanciájú arab és muszlim világban különösen, és ahogy visszafelé vizsgálnánk az időben, annál inkább; a 7. századi Arábiában is. Ez nem zárja ki, hogy legyenek olyan muszlim férfiak, párok, akikre nem jellemző. És

Aztán hogy te ezt szimmetrikusnak tartod e vagy sem, (vagy méginkább: fairnek vagy sem) azt már a te dolgod.

Leginkább az érintettek dolga. Egy másodrendű jogi és társadalmi helyzetben lévő embernek meg nem nagyon vannak eszközei,hogy megváltoztassa,hogy kilépjen a helyzetből.

Ez olyan, mintha valaki a rabszolgaságról szólva elmondaná, hogy a rabszolgatartó adhatja-veheti, dolgoztathatja, elveheti a gyerekeit stb.a rabszolgájának, de neki is vannak kötelezettségei, pl.megfelelő kaja, szállás, pihenőidő - aztán úgy folytatná: hogy te ezt szimmetrikusnak tartod e vagy sem, (vagy méginkább: fairnek vagy sem) azt már a te dolgod.

Itt az értékek relatív voltára való hivatkozás hibás - éppen egy magát abszolút helyesnek állító értékrend (az iszlám) védelmében.

A leírt történet nagyon sokrétűnek tűnik, tele emberi-morális dilemmákkal. Szinte drámaíró tollára kivánkozik. Jó lenne, ha fennmaradt volna olyan forrás, ami pl. Mohammednek abban a helyzetben lévő vívódásairól szól.

 

Előzmény: ikaljan (78)