ZE Creative Commons License 2005.08.11 0 0 8349
A politizálást mellőzzük, de _nem_ az aktuális kormánzat alatt vált ilyen khm. alacsony szinvonalúvá a MÁV, amilyen, és nem most kezdődött a hanyatlása, hanem jópár éves, évtizedes "örök" és "ökör"-ségek terhét hurcolja most is. A közlekedésfejlesztés nem négy évre szól, és nem lehet (bocsánat: lehet, de nem lenne szabad) négy évenként újragondolni a koncepciókat, és zsigerből elutasítani azt, amit az elődök kitaláltak.

A vasúti közlekedésre/szolgáltatásra közép- és hosszútávú, kormányváltástól nem függő koncepciót kell sürgősen kialakítani, és azt véghezvinni, még ha fájni is fog sokaknak, együtt kezelve a kistérségek közösségi közlekedésére használható eszközöket/módozatokat, úgy a vas- mint a gumikerék használatát.

Mindkét eszközparkban (vasúti kocsik, illetve Volán társaságok autóbuszai) 5-10 éven belül jelentős csökkenés fog bekövetkezni, ahogy valaki itt írta, amire már most fel kell készülni, és előre kell gondolkodni; sajnos a döntéshozók ezt nem látják, akik pedig láttathatnák, azok valami miatt nem, vagy csak rövidlátó módon artikulálják a problémákat.

A személyszállítás "csődjét" elsődlegesen a rövidlátás okozza: utaskilométer, kizárólag vonatban gondolkodás, valamint a jelenlegi viszonyokra alkalmatlan szabályozások erdeje (emiatt nem lehet "light"-osabb szabályokkal viciket üzemeltetni).
Előzmény: vaskerék (8345)