v_peti
2005.07.05
|
|
0 0
7735
|
Egy jó példa az István Gyuri által elmondottak cáfolatára.
Ott van a Veszprém-Alsóörs vasútvonal esete. Ma zsúfolt buszok járnak vele párhuzamosan. A vonatok lejárhatnának Fürdeig is, ahogy a buszok teszik.
Másrészt a Veszprém-Ajka szakaszon sona buszoznak, holott a belvárosból induló vonat menetidőben igencsak versenyképes lenne. A külső állomással ez az előny elveszik.
Ha a városok lakosságát nézzük, akkor egy jó állomás-elhelyezkedés esetén pl. a 21-es vonalhoz hasonló volumenű személyforgalom lenne rajta.
Márkón, Herenden jó helyen van a vasútállomás. Városlőd-Kislődre meg az eljutás tart rövidebb ideig. Ajkáról is. De mivel az állomás messze van, ezért a vasutasok és a Haszkovó lakótelep iskoláiba járó diákokon kívül az Ajka-Veszprém viszonylat jelenleg nem sok embernek nyerő vonattal.
|
Előzmény: István Gyuri (7734)
|
|