v_peti Creative Commons License 2005.07.05 0 0 7735

Egy jó példa az István Gyuri által elmondottak cáfolatára.

Ott van a Veszprém-Alsóörs vasútvonal esete. Ma zsúfolt buszok járnak vele párhuzamosan. A vonatok lejárhatnának Fürdeig is, ahogy a buszok teszik.

Másrészt a Veszprém-Ajka szakaszon sona buszoznak, holott a belvárosból induló vonat menetidőben igencsak versenyképes lenne. A külső állomással ez az előny elveszik.

Ha a városok lakosságát nézzük, akkor egy jó állomás-elhelyezkedés esetén pl. a 21-es vonalhoz hasonló volumenű személyforgalom lenne rajta.

Márkón, Herenden jó helyen van a vasútállomás. Városlőd-Kislődre meg az eljutás tart rövidebb ideig. Ajkáról is. De mivel az állomás messze van, ezért a vasutasok és a Haszkovó lakótelep iskoláiba járó diákokon kívül az Ajka-Veszprém viszonylat jelenleg nem sok embernek nyerő vonattal.

 

Előzmény: István Gyuri (7734)