v_peti Creative Commons License 2005.07.05 0 0 7722

Valaki, valamikor ugyanis kitalálta, hogy a vasút akkor működik gazdaságosan, ha kevés a vonatkm, függetlenül a pénzügyi mutatóktól. Ami pedig nagyobb baj, hogy magukat komolynak tartó szakemberek ezt el is hiszik.

 

De a mellékvonalakon ez nem feltétlenül jelent veszteséget, mert csak játék a számokkal.

 

Adott egy mellékvonal.

A pályafenntartás X forintba kerül évente. A pályahasználati díj meg Y-ba. Most melyiket számoljuk el a kettő közül veszteségként? Vagy az egyiket kell, vagy a másikat.

Ha a pályahasználati díj magasabb, mint a bevétel, akkor joggal lehet reklamálni, hogy legyen jobb a pálya. Ha meg fordított a helyzet, akkor meg minél több a vonat, elvileg annál több pénzt juthat a pályafenntartásra.

 

Előzmény: Törölt nick (7709)