Másrészt a hálózatot lehet racionalizálni anélkül is, hogy átlátnánk az egész rendszert....
Azazhogy nem is kell átlátni a rendszert, csak lényeg, hogy kisebb legyen a hálózat. csa mi alapján, ha nem látjuk (át) a lényeget? Feltételezésekre alapozva?
Kidobott pénznek érzem a cégtábla átfestését. Mint az eddigi RV-k létrehozására költött milliókat.
De a csökkentett költség is jóval nagyobb annál, mint amennyiből egy minőségi közösségi közlekedési rendszer fenntartható buszokkal.
Viszont ha nem teszed lehetővé az önálló működést, akkor nem is fogod megtudni, hogy mennyi az a csökkentett költség (és a vele párosítható emelt színvonal). Úgy pedig bármilyen összevetni tervezett szám még mindig csak hasraütés.
Ha egy térségi hálózat önálló, arra még lehet (meggyőző működési tapasztalatoka alpján) azt mondani, hogy nem kell. Ám jelenleg a törzshálózat sokkal fontosabb gatyába rázását (nem csak műszakilag, hanem jogilag, szervezetileg is értve) árnyékoja be és nehezíti meg ez a politikailag kritikus lépés - amit eddig fel sem vállaltak, így ebbe (is) bukik bele egy törzshálózati előrelépési kíérlet.