Erre írtam, hogy egy kisebb céget könnyebb lenne átalakítani, ha a mellékvonalak bezárásával átláthatóbbá lehetne tenni a rendszert.
Tehát azért, mert nem vagy képes átlátni egy 50 ezer fős céget, fel kell számolni a hálózat felét, mert 45 ezer főt már áltlátsz. Én inkább az ilyen vezetőnek a munkaviszonyát számolnám fel.
A mellékvonalaktól legfeljebb annyiban mentesíteném a MÁV-ot, hogy a nemzetközi gyakorlatban is elterjedt térségi vasutak elvén önálló társaságba szervezve ugyanúgy is kisebíthető (ha szükséges: átláthatóbbá tehető) a társaság.
Miután nem lehet össze-vissza könyvelni, még az is kiderülhetne, hogy
-a mellékvonalak vesztesége sokkal kisebb (nyilván nem 0), mint lejjeb néhányan behasaltak számokat, és ügyesebb szervezéssel tovább csökkenthető,
-a vasúti közlekedés hibájának felrótt szerencsétlenkedés nem is a műszaki rendszer hibája, hanem a jelen cégszervezeté.