Az, hogy nincs csúcsidőben kapacitás a MÁV-nak, az senkinek nem jó. De azt sem lehet megcsinálni, hogy sok plussz szerelvény napközben meg álljon munka nélkül, kell egy optimális arányszámot kitalálni az eszközök felhasználása terén.
Ma is vannak olyan vonatok, amik pár fordulót csinálnak csúcsidőben , utána meg keritésként állnak a tárolón, elég megnézni hétvégén Hatvant vagy Szolnokot, vagy napközben a Nyugatit.
De amiket írtál a Budapesttől távolodva fogyó utasszámra lenne jó megoldás a könnyen csatolható motorvonat, ami például duplán járna Monor felé, aminek a felét leveszik Monoron, és az első rész menne tovább Ceglédre, míg a Monoron maradt rész meg felcsatlódna a Ceglédről jövő szerelvényre, és így duplán mennének Pestre vissza fel.
De azt, hogy a kétirányú forgalom valamennyire kiegyenlítődjön, nem lehet megcsinálni, még közelíteni sem nagyon lehet.