Törölt nick Creative Commons License 2005.07.03 0 0 7668

BOCS HOGY BELESZÓLOK kEDVES RÁDIÓ 100 JÓZSI!

VISSZAOLVASTALAK ÉS 2003 BAN NEM EZT ÍRTAD.

 

"Van már tán 70 milliárd veszteségünk, amiből, most azt magyarázzák be, hogy
nagyrészt ez a mellékvonalaktól van, ami pedig nem igaz.
"

 

 

 

radio100jozsi válasz | megnéz | könyvjelző  2003.12.31 20:49:05 (3122)
traficc igazat beszél.
Számomra is elgondolkodtató, amiket a MÁV a kocsiálománnyal művel.
A nyíregyi meg tapolcai gyorsok ocsmány Bhv és By kocsikkal mennek, míg Miskolc környékén a személyvonatok Bo meg B kocsikkal rohangálnak, és akkor még a képtárban látottaknál majd lefordúltam a székről, amikor megláttam origin felújított Ao kocsikat, és egy fecnin 2. osztály volt ráírva és személyvonatban ment.
A mellékvonalaknál meg az dühít fel, hogy akkora pazarlás van csak az urizálás miatt, mert amit szintén láttam egy képtárban, hogy az oroszlányi személy Szili+BDt-vel jár, az még a gazdag nyugatnak is urizálás, de sorolhatnám a szintén hasonló tiszaújvárosi vonatokat is.

Szerintem az inkább barátibb, ha egy Bz elrohangálna Oroszlányba, vagy egy Bz mellékkel Tiszaújvárosba. Ez nem újdonság, mert az IP-k is drót alatt rohangálnak, na meg a Kazincbarcikára is elmegy drót alatt a remot Dáciás Bhv- személyvonat. A lényeg a pénz, ha az olcsóbb, akkor egy így is veszteséges mellékvonalon ne járjon Szili, Szegednél meg a Kiskunfélegyházi személyt Szergej is viszi.


Szülővárosom és gyermekkorom vasútja a 88-as Mezőcsátra. Ebben mára már belenyugodtam, hogy lassan vége lesz, de ez így volt várható minden próbálkozás ellenére(pálya átépítés, csörgős vonatok...) az utasokat elvették a vonattól, vagy inkább eddig a vonathoz vitték, ezért jártak azzal.
Mezőcsáton az állomás a város szélén van, így nincs nagy vonzereje, amikor már napközben óránként, csúcsban mégsűrűbben járnak a Miskolc közepébe a Búza térre a buszok, amikhez jó Nyékládházi vonatcsatlakozások is vanna Pestre, és a buszok számomra szép és kényelmes új csuklós merci buszok, valamint közvetlen pesti busz is jár már. A keverőüzem rég becsukott, a Tüzép már rég közúton szállít, a MÉH sem vonaton küldi el a vasanyagot, és már bírkákat sem szállítanak vasúton, az Erdészet tán még az állomási telepről vasúton szállít. Pedig régen este mindíg volt egy jókora tehervonat Mezőcsátról, sőt láttam párszor délután is.


Igrici, a falu az állomástól majd 3km-re, de ezt régen buszos ráhordással megoldották, minden vonathoz ott állt a megállónál a busz, pedig a 80-as években sem volt 5-6 embernél több. A busz megszünt, mert a Mezőcsát-Miskolci busz bejár a faluba. Helyben az Állami Gazdaság van, annak pár szolgálati lakása, de azokkal mi van, laknak-e még benne nem tudom. Itt tehát már nincs utas.


Hejőbába-Hejőpapi az állomás a két falu között félúton van, a faluk szélei szintén 2-3 km-re vannak az állomástól. Itt is busz ráhordás volt a vonathoz, de ez is megszünt. Hejőpapinál szintén a Mezőcsát-Miskolc busz jár, Hejőbábát meg busz úgy érinti, hogy Igrici-Hejőpapi-Hejőbába-Nemesbikk-Tiszaújváros. Az állomást érintik, de a vonathoz nem csatlakoznak, pont elmennek előtte, így ezek is a Mezőcsát-Miskolc vagy Tiszaújvárosból induló buszhoz járnak.


Hejőszalontán az állomás a falu szélén van, itt is járt busz, itt még lehet utas, mert a miskolci busz a falu másik végében megyen el. Szakáld volt még "közel" gyalog az állomáshoz, esetleg itt gyalogolhat valaki át a rónán, ha nincs kedve buszozni, mert itt is az jár.
Tehát a 88-ason az a baj, hogy a vonal amikor megcsinálták "rossz" helyen megy, így nem tud utasokat vonzani.


Ami jómagamat illeti, véletlenül tavaly tömegközlekedtem Monor-Bp-Miskolc-Mezőcsát vonalon, de sehogy nem jött ki a lépés a mezőcsáti vonathoz, így Miskolctól oda-vissza busszal mentem. De aztán itthon derült ki, hogy a majd 6 órás út többe került( vonatjegy 50%-os, 2 IC pótjegy, Miskolcon egy Taxi 800ft,mert elkapott rövidnadrágban a felhőszakadás, majd vissza nem tudtam MKV jegyet venni, és szerencsémre 1000ft-om maradt az ellenőrnél, valamint kaja, újság, vissza meg 40fok az IC-n is) mintha a kocsimmal(spórólni akartam) lemetem volna 156 km úton és egy matricámba került volna a Füzesabony-Igrici/Mezőcsát szakasz amivel az M3 Polgárig tartó átadása óta 2:00 az út. Hát nem is megyek tömegközlekedéssel ebben a viszonylatban már vagy 8 éve amióta a családban kocsi van csak ha mániám van rá, de a mániám ebben a viszonylatban idén ezzel vége is lett.


De ne is itt versenyezzen a vasút, nekem elég, ha a munkámba naponta Monor-Budapest között elvisz, és ebben versenyképes, itt költsenek, erre biztos megéri, mert mint látni egyre többen teszik le Monoron a kocsit, és vonattal járnak Pestre dolgozni. Hétvégén meg úgy is ha felpakol a család akkor a kocsival fog menni mindenki.


Bocs, ha nagyon hosszú.

 "

 

 

 

"Mit nem hiszek el, én nem a gép előtt vonatozok, hanem járom az országot, az eldugott mellékvonalakat is, és látom, hogy itt egy forintot nem költöttek semmire, így egy szem Bz pár személyzettel, ami működteti a mellékvonalat, levonva a pár fizető utast, matematikailag képtelenség, hogy nagyobb veszteséget termeljen, mint egy fővonalakon rohangáló üres 7 kocsis szerelvény, aminek állandóan csinálni kell a pályát, és minden állomáson 5 kiszolgálló ember kell műszakonként, és vonatonként 2 jegyvizsgáló a vezér mellé még.

 

Itt a 100(a), a figyelembe véve az S meneteket, és a gyérebb vonatokat (este, csúcsba az ellenkező irány...stb), jó ha 60%-os kihasználtság kijön az összes nem tehervonatra kivetítve. Így 40% veszteség minden vonatnál a vonalon, ami nincs bevétellel lefedezve, mert üresen megyen. Valamint itt számoljuk még hozzá a személyzetet, és a pályakarbantartást.  Valamint a sokkal többe kerülő eszközpark biztosítását, mert egy szili+posta Bhv-ra azért többet kell költeni, mint egy szem Bz-re.

 
 
Előzmény: taxxx (186185)
 
radio100jozsi válasz | megnéz | könyvjelző  2005.06.30 20:15:50 (186189)
és minden második állomáson tárcsával integetö néniket-bácsikat látok, egy-két helyen sorompó-tekergetöket, esetleg Bz-szétkapcsolót, váltóállítót, sok állomáson pénztárost stb., a vonatokon - esetleg két - jegyvizsgálóval találkozom.

 

Na ez az, ami nem igaz. Mezőcsát és Hejőkeresztúr között nulla a személyzet, a vonaton 1 jegyvizsgáló és egy vezér szolgál, Mezőcsáton meg 1 forgalmista-pénztáros van. Persze ez most felszorozva műszakonként (este zárva az egész vonal). De a jegyvizsgáló kimegy a fővonalra is, a vezérnek is van máshol fordája, így nem csak a mellékvonalért van felvéve.

Ott van Hidasnémeti-Abaújszántó, széntén nulla vasúti személyzettel már. Azért, mert Rudabánya felé extrém sok tekerős sorompó van, nem azt jelenti, hogy ez a jellemző, ott az ellenpélda a Szilvásvárad-Putnok vonal, ahol a jegyvizsgáló teker, itt is nulla a kiszolgálló személyzet, csak 1 fő vezér, és 1 fő jegyvizsgáló.

 

Így kérnék szépen konkrétumokat is, hogy a leírtak melyik mellékvonalon vannak?

 

Én egyszer egy olyan számot látnék, hogy egy fővonal és mellékvonal összehasonlítása, bevétel-kiadás szemszögből, és nem hinném, hogy a mellékvonal lenne nagyobb veszteségű. Persze kéretik itt beleszámolni a rengedek S menetet is, ami a 100-ason nap mint nap megyen, ha ezzel hasonlítanán össze. 

 

 
 
Előzmény: erminavet (186180)
radio100jozsi válasz | megnéz | könyvjelző  2005.06.30 19:49:36 (186176)
A mellékvonalak rendkívül nagy veszteségének tagadása, elkenő , elfedő mismásolás, az elmulasztott intézkedések következményeinek tagadása.

 

Pedig ezt én is tagadom, hogy rendkívűl nagy veszteség a mellékvonalakon keletkezne.

 

Mert miért is? Azért, mert te írtad valamikor, hogy a személyszállítás 50%-ban van finanszírozva, a többi veszteség. Na már ebből kiindulva, hol van a legnagyobb személyszállítás? Valamint hol kell ezért 2 vágányú vonalakat fenntartani szolgálattal. Mert nem a tehervonatok miatt az biztos. Akkor hol keletkezik a legtöbb veszteség?
 
Amúgy az én vasúti jövő víziom, hogy az elővárosban Budapesten a közös bérlettel van nagy jövője a vonatnak, és remélem ezt meg is fogják lovagolni a majdani vasúti társaságok. Nagy távolságnál, az autópályák miatt egyre kevésbé látom a vonatot versenyképesnek. Igaz, nőnek benzinárak, de a vonatnál is áremelést okoz ez, meg majd a jövőben lesznek alternatív üzemanyagok, amikkel kedvező lehet az autó üzemeltetés, vagy is nem lesz sokkal drágább. A nagy távolsági utaknál egyedűl a 200km/h feletti sebességű vonatoknak van jövője szerintem, de itt is a fapados légitársaságok térhódítása miatt maximum 5 órás vasúti utazás esetében, ennél hosszabb útnál a repülő várható egyeduralkodónak. Egyedűl a teherszállítás terén remélem, hogy előbb utóbb belátva, és meghozzák a szükséges teherautó ellenes intézkedéseket, és ezzel növelve a vasúti teherszállítást, mert a legfrissebb adatok alapján, amiket én maximálisan elhiszek, 20-szor nagyobb kárt okoznak a teherautók az országnak, mint amennyi bevételt teremtenek. Így én a 12,5 t-nál nagyobb méretű autók teljes kitiltását látnám célszerűnek. Építsenek a cégek iparvágányokat, és furikázzanak a nagy teherrel a vonatok. Én már előre félek a Román-Bulgár EU csatlakozástól, onnantól belefullad az ország e teherautó forgalomba. Nem tudom van-e valami kimutatás, de a Thököly-Hungária sarkán figyelve a Hungária krt. teherautó forgalmát, én itt 5 év alatt számottevő növekedést vélek felfedezni. Elég megnézni a frissen felújított M0-ást, kedden arra menve, friss nyomvályúkat láttam végig a szélső sávban, és a 80-al menve döngettek el melettem a kamionok. Ennek véget kell vetni.   

 "

 

 

Amúgy ezúton gratulálok nagyon szép dokumentáló munkásságodhoz.

 

de nem értem mi változott 2003 és 2005 között.

 

Ja és elnézést , de sokan azt mondják sok éves dolgokat olvassak vissza.

 

 

Az én bögyömben az van :......",,,,,,,,Ökörködünk 3800 km-n sok kis Bz-vel, amikor 10 vasutas szolgál ki 20 főt, közben azt aki előre kifizet több ezer vagy tízezer forintot, mert bérletet vesz 22x2 utazásra, féllábon a WC-ben utaztatjuk.........."

 

Ez van a bögyömben.

 

forrás: TAXXX

Előzmény: radio100jozsi (7665)