Visszatérve a nygtopikos mellékvonalak témára, egy újabb érvelés tőlem:
Van már tán 70 milliárd veszteségünk, amiből, most azt magyarázzák be, hogy
nagyrészt ez a mellékvonalaktól van, ami pedig nem igaz. Sőt azt sem tudja
senki a MÁV-nál, hogy mennyi a mellékvonalak vesztesége, így azt sem tudják
megmondani, hogy ezzel a megszüntetésekkel egyáltalán mekkora
veszteségcsökkenés érhető el, mert nincsenek elkülönítve a mellékvonalak és
a fővonalak könyvvitelileg.
Valamint az a baj, hogy az egész MÁV-ot kéne megreformálni, mert a veszteség
az eddigi próbálkozások ellenére ismét állandóan nő, aztán állami
konszolidálás, és utána minden kezdődik az elején. Mert mit értek el az utóbbi évek próbálkozásai? Járatcsökkentés, létszámleépítés...stb.? SEMMIT!!!
A veszteség csak nő, és nő, és nő, akkor ez, hogy a fenébe lehet mégis? Hát úgy, hogy nem egy komplex reformot hajtanak végre, ami még a vezérigazgatót is érinti, a teljes MÁV-ot mindenestűl, és persze az állami szerepvállalást is megreformálva, a megrendelt szolgáltatást ki is fizetve, akkor lehet esetleg javítani valamit, de így soha az életbe nem lesz normális anyagi helyzetben a MÁV, még ha egy km mellékvonal sem lesz, mert lehet esetleg minimálisan átmenetileg csökken a veszteség, de utána a többi pazarló tevékenység miatt ismét nőni fog, és akkor a fővonalak következnek majd?