Hm...
Öszvér megye. Volt ugye Trianon, utána Pest-Pilis-Solt-Kiskun vármegye, illetve egy Bács megye.
A Rákosi-korszakban volt közigazgatási reform, akkoir alakították ki a mai Bács-kiskun megyét. Megmaradt markánsan kéközpontú megyének: Kecskemét és Baja központokkal.
I.Gy.:
napi egy-két pár vonatért nem érdemes felújítani a pályát. A kalocsai vonal lassan átépül, évente 1-2 km, 60-as lesz. A nyomvonal bírna többet is. A fülöpi vonal egyre romlik, 10 éve még 60-as volt, most Bz-re 40, de mozdonyra tekintélyes szakaszok 20-asak. Jelen körülmények között a fonaforgalom fenntartásának nem sok értelme van. Ha mexűnik a vonal, ami politikai döntés lesz, akkor a dolog ugye tárgytalanná válik. Ha viszont felújítják, ami szintén politikai kérdés, akkor fővonali bontott, feljavított anyagból lehet oda 80-as pályát csinálni. Akkor lesz értelme részletesen is foglalkozni a dologgal.
Fülöpszállás állomás: gyenge a személyforgalma.10- és 20.000 fő között évente. Zavarja aképet, hogy innen volt ellátva Soltszentimre, ami nerég zárt be, így annak a kieső bevétele is itt jelentkezik minuszként.