Carpy!
Szegény Taxxx!
Ki Bz-te magát a 125,121,128 vonalakon.
Vésztő környéke bünti volt!
Ide nem rakta be az élménybeszámolóját , de a főtopicba berakta.
Békésről és az ottani rázkódásról a Moldova könyv jut eszembe:
Nem pontosan idézek
A Mezőhegyes környéki "rázkódó" kisvasutat november decemberben számolják fel, akkor amikor végetér a cukorgyári kampány.
Főleg mezőgazdasági vidék kevés szállítanivalóval.
Kevés a munkahely.
Érdekes utánaolvastam a fővonalakon kezdetben a MÁV megalakulásakor kb 70 km/h volt a sebesség.
Később emelték.
Pécsi vonalat is átépítették mert 275 300 m sugarú íveket tartalmazott.
1 esről vagy más vonalakról ne is beszéljünk.
Fővonalkorszerűsítés elvitte a sok pénzt.
Mellékvonalakt csak később a fővonali 48 as sinekkel tudták feljavítani valamennyire, bár ha sik terep nyílegyenes pálya akkor van esély. Pár vonal jobb helyzetben van.
Állítólag 1100 km gazdaságos a 3500 km ből egy 1995 körüli felülvizsgálatból.
Egy kérdés: Ha a Vésztő környékén olyan rossz a pálya akkor az utak vajon milyenek arrafelé?