Taxxx.
A szociológiát talán ne keverjük ide, mert egy áltudománnyal nehéz választ adni vasútvonalak vegetációjára. Ez közgazdasági, és műszaki kérdés.
A szociológiát, semmihez sem értő tehetségtelen emberek alkották, hogy saját
személyüknek fontosságot kölcsönözzenek.
Sokszor állítottad, én sokszor megcáfoltam, hogy a mellékvonalak bezárása
bármilyen változást hozna a fővonalak állapotában. Jelenleg nem...
Ne koptassuk az újjbegyünket feleslegesen a klaviatúrán.
Nem kétséges, hogy a Dél-Dunántúli térségben a 62-es Középrigóc-Sellye szakaszt
érdeklődés hiányában be kell zárni. Ebben az esetben mindjárt fontos lesz az érintett önkormányzatoknak, és a települések lakosainak, aminek aláírásgyüjtéssel
adnak nyomatékot. Ez nem történne az ország más pontján sem másként.
A másik probléma, hogy a megtakarítást a MÁV vezetése egyszerűen lenyeli
prémiumok osztogatásával, ejtőernyösök, pártkatonák rokonainak felvételével.
Vagyis, semmi plusz pénzmag nem jelenik meg a fővonalak fejlesztésére.
Erre példa az elmúlt évtizedek többtucat vonalbezárása.
Megtakarításra számtalan ötletem volna. Például a utcátokban a közvilágítás
kikapcsolása. A lakók mindegyike kapna egy zseblámpát. Ez olcsóbb
megoldás, mint a lámpák felesleges világítása az éjszakai órákban, amikor senki sem jár a mellékutcákon. Ezt egész Budapestre ki lehetne terjeszteni, majd az országban mindenütt.
Majd jöhet a BKV. Este nyolc után metro leáll, kilenckor villamos, tízkor busz leáll.
Közlekedni lehet gyalog, és kerékpárral. Még egészséges is!
Végül javaslom, hogy menj el, és mond el személyesen a bezárandó vonalak
mentén élő lakóknak, és vasutasoknak, hogy a vonal felesleges, és bezárandó.
Térkép felett tényleg nem nehéz döntéseket hozni.
Véleményededet az érintetekkel osztd meg:
- érvelj
- szálj vitába velük
- győzd meg őket
Végül a bezárások után pontosan jelöld meg, azokat a beruházásokat, amelyeket
a megtakarításoknak hála végzett el a MÁV.
Nagyon kíváncsi vagyok!