Ehhez más hasonlatot tudok mondani:
A tagság kb. olyan mint a részvényesek. Beleszólhatnak személyi kérdésekbe és néhány egyéb stratégiai kérdésbe, de ezekbe sem csak hétről hétre, hanem mondjuk évente egyszer - esetleg ha nagy a gáz.
Ezután az általuk megválasztott embereknek kell a döntéseket hoznia és a felmerült ötletekből kiválogatni, ami megvalósítható ill. akár marketing, akár intézkedés szintjén megvalósítható eladható és nem utolsó sorban koherens a többi elfogadott ötlettel.
Ha ezek nem tetszenek egy tagnak kiléphet ill. belül ezt elmondhatja másoknak, hogy ez nem tetszik, de ha túl nagy klikkeknek nem tetszenek döntések és mindig megakadályozzák, hogy azok - szép magyar szóval - végrehajtódjanak, úgy működésképtelen lesz egy párt, pont ugyanúgy mint egy nagy cég. Az MSZP most ezzel küzd, mert még nem tudták kinőni ezt a klikkezősdit, abból az időből, mikor tényleg a párton belül dőlt el minden kérdés.