Törölt nick Creative Commons License 2005.06.13 0 0 7364

az a fő gond, hogy iskolaidőszakban a volán már most se bírja az iskolások rohamát.

Szűkek a pályaudvarok a bsuzoknál zsufoltak a járatok tapossák az emberek egymást miközben van párhamosan kapacitás a vonat de ezt csak főszezonban indtanám be. Ott kell minimum 160 utas ami 3,5 busznyi ülő utast jelent.

Vidéken is vannak torlódások amikor a városból /városba vidék esteén +10 perc a menetidőmeghosszabodás.

 

Példa:

 

5 ös vonal kihasználatlan.

Melette párhuzamosan mennek fullon a Móri buszok Bakonycsernyei Bodajki stb.

Ha lenne VKSZ Vidéki közlkedési szövetég akkor a vasuttal párhuzamos vonalakon például a 56-ös, de lehet ez nem jó példa kérlek segítsetek esetleg jobb példát találni-

nos csúcsidőben a vonat kiválthatna 4 buszt.

Osztott munkaidőben dolgoztatva  vasutasokat bsuzoksokat valahogy ki lehetne hozni a rendszerből többet.

 

Vonatnak előnye:

Végállomáson fel lehet szállni időben kb  BZnél 5 más vonatoknál minimum 10-15 perc a fordulási idő tehát azalatt.

 

Buszok jelenleg 5 perc alatt akarnak "beszállítani" ez nem mindig jön össz ha egyik csuszik a masik nem tud a helyére állni az is késni kezd és elindul a lavina.

 

Én naponta látom a káoszt hiszen hegyi csak buszos faluban lakom a munkahelyem egy másik helyen csak bussszal megközelíthető településen van , de közben én vonattal is utazok egyaránt lehet látni tömegnyomort meg kongó üres vonatokat.

 

Szerintem ha komolyan gondolnátok akkor ki kellene dolgozni közösen egy olyan rendszertz ami megtartja a vasutat ahol még klehet.

Közös dijszabás legyen a közlekedési vállalatoknak és legyen ráhordás  és legyen központilag szabályozva ahogy a 80 as években még volt nem szorosan de odahatva hogy a BKSZ hez hasonló VKSZ jöhessen létre.

Ha a busz meg a vonat egymással versenyzik

 

lásd nyuka féle foto akkor nem biztos hogy  vasut viszi el menetidővel stb a pálméát a győzelmet.

Ha megszüntejük a versenyeztetést és a feleslegs pazarlást akkor összejöhet valami hatékonyabb jobb rendszer az eddiginél.

Legnagyobb kakadálynak nem is avaasut hanem a Közúti válllataok mind a 24 hozzállását látnám gondnak

De ha nem cselekszünk ugy alakulhat, hogy egéni közlekedés miatt káosz lehet amni menztegazdasági kár.

Szintén a vetélkedő Volánok és  a MÁv ha nem együtt dolgozik /lásd 80 as évek/ akkor nem lesz semmi javulás csak zürzavar. a Közlekedés Tömegközlekedés területén.

Ugyse tudunk annyi belterületi utat autópályát építeni stb hogy elég legyen sajnos.

 

Közlekedés komlex rendszer és az tudjha helyesen használni aki kombinálja a lehetőségeket.

 

Remélem a Idén szeptember 1 től jövpő BKSZ után jöhet a VKSZ