valami legalább döcögős fejlődést kellene már végrehajtani a távolsági közlekedésben
Egyetértünk. De ezt sem lehet elválasztani az elővárosi közlekedéstől, mert úgy kell "belőni" a távolsági vonatok menetvonalát is, hogy az elővárosi vonatoknak is legyen helyük, azaz lényegében majd minden elővárosi vonalon csak úgy lehet előbbre lépni, ha hozzányúlunk a távolsági forgalomhoz is.
Ez igaz, nem kell mindehol egyformán beavakozni. A 70-es az ténleg eyedi eset. De a 100-ason (Bp-Cegléd-Szolnok) már csúcsidőben működik a rendszer. (Félóránként helyi szemáélyvonat+zónázó.)
Csúcsidőn kívül kellene kiterjeszteni a normál személyvonatok működését 30 perces követésüre. Vagy vegyes megoldást kidolgozni.
Pl. Óránként személy Ceglédre. Óránként zónázó kecskemétre vagy Szolnokra.+Óránként személy Monorra.
Kiegészítés: A 140-esen kétóránként mennének újra a gyorsok, és a zónázó abban az órában menne Kecskemétre, amikor nincs gyorsvonat.
Amúgy az sem rossz, ha 25-35 perces követés van. Ha 00-kor meg 25-kor indul vonat, azt is könnyű megjegyezni, és még nagyjából egyenletes követést ad.
de amikor személyvonati menetvonalat kell emiatt a mellékvonalon lemondani, akkor nem jók.
A 23-as vonalon is alaposan összekeverték a menetrendet, és megnövelték a menetidőket. :(